Rare-oprichter toont nieuwe beelden van Banjo-voorloper Project Dream
De game was eerst in ontwikkeling voor de SNES, daarna de Nintendo 64
Tim Stamper, de medeoprichter van ontwikkelstudio Rare, deelde online korte nieuwe beelden van Project Dream, de voorloper van Banjo-Kazooie.
Dream werd in 1995 aangekondigd en zou een isometrische actie-rpg worden. De game draaide om een jongen genaamd Edson, die het opnam tegen piraten onder leiding van Captain Blackeye.
De game zou in eerste instantie op de Super NES uitkomen, maar de ontwikkeling wisselde al snel naar de Nintendo 64. De release van Super Mario 64 veranderde echter veel, en Rare besloot de game om te vormen tot een meer traditionelere platformer met Banjo in de hoofdrol. Uiteindelijk werd de game geschrapt, maar diverse elementen keerden terug in Banjo-Kazooie.
In de korte beelden die Stamper nu online heeft gezet en hieronder zijn te bekijken, is te zien hoe een piraat meldt dat "de Nintendo 64-schat toch bestaat". In
is meer daadwerkelijke gameplay te zien.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
Dokter Caspari 12 april 2023 - 11:09
Ik snap er niets van dat MS niets met Rare's geliefde IP's doet. Wellicht kijk ik met een nostalgiebril en verkopen de franchises waar veel fans op zitten te wachten voor geen meter, maar toch. Wat is de reden geweest om Rare aan te kopen? Voelt voor mij het zelfde als het opkopen van Nintendo om hen vervolgens van alles te laten ontwikkelen behalve Mario, Zelda, Metroid, Kirby en Starfox. Snap 't niet, al heb ik trouwens wel genoten van Viva Pinata en Sea of Thieves. Gaat mij er meer om dat bepaalde IP's voor eeuwig vast te lijken zitten in limbo. Net als EA geen Alice Mcgee game meer uit wil brengen, maar wel de IP vast blijft houden. Doe je er niets mee, verkoop em dan lekker.
TomKauw 12 april 2023 - 11:38
@Dokter Caspari Weet niet of dit nog steeds zo is, maar er leek een poosje terug bij Rare nul interesse om 'dan maar geforceerd' iets met de oudere franchises te doen. Snap dat ergens ook wel weer. De passie zit nu vooral in Sea of Thieves (en ik hoop ook een beetje Everwild), maar die studio gaat niet zonder interessante nieuwe concepten Banjo reanimeren, puur omdat het moet van Xbox of een groep oudere gamers. Neemt niet weg dat Xbox er mogelijk andere studio's op kan zetten. Denk dat Battletoads wel heeft bewezen dat je ook alternatieve teams aan zo'n IP kan laten werken, terwijl Rare dan ondersteunt en gidst.
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord