Metroid Prime-maker over crunch tijdens ontwikkeling
Een voormalige werknemer van Retro Studios praat over de zogeheten crunch die tijdens de ontwikkeling van Metroid Prime aanwezig was.
Game designer Mike Wikan vertelt in de
dat men in 2002, toen Metroid Prime in ontwikkeling was, bij Retro Studios geplaagd werd door crunch. Zo had hij op twee momenten maar één uur slaap tussen 48 uren durende werkdagen. "Ook waren er een aantal werkdagen die 36 uur duurden. De laatste negen maanden (van ontwikkeling) waren we min of meer 24 uur per dag aan het werk."
Na de ontwikkeling van Metroid Prime werd het roer echter omgegooid. "Nintendo realiseerde zich wat er gaande was." Volgens Wikan kregen werknemers veel meer tijd voor het maken van de vervolgen, zodat bizar lange werkdagen nauwelijks meer voorkwamen.
Retro Studios werkt inmiddels aan Metroid Prime 4, maar daar zijn nog geen beelden van getoond - het is dan ook niet bekend wanneer het spel uitkomt. Wel verschijnt in oktober het door Mercury Steam ontwikkelde Metroid Dread.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
Real13 10 september 2021 - 07:44
Een uur slaap tussen 48 uur durende werkdagen is echt onmenselijk, gelukkig is dat na die game meteen aangepakt want dat kan echt niet natuurlijk.
TiRamySu 10 september 2021 - 08:43
Geloof er echt geen bal van. Haha
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord