Carve Snowboarding voor Oculus Quest aangekondigd

Carve Snowboarding voor Oculus Quest aangekondigd

Chuhai Labs heeft de Oculus Quest-game Carve Snowboarding aangekondigd.

De studio is opgericht door Giles Goddard, een van de bedenkers van de Nintendo 64-game 1080° Snowboarding. Carve Snowboarding moet dan ook een spiritueel vervolg op die snowboardgame worden.

Hieronder is de eerste trailer van het spel te zien. Veel meer details zijn er nog niet - al worden Time Attack- en Freestyle-modi beloofd. Ook moeten er ontgrendelbare snowboards, handschoenen en muzieknummers zijn. In totaal zitten er zestig nummers van "onafhankelijke artiesten" in het spel.

Carve Snowboarding moet "binnenkort" op Oculus Quest lanceren. In de komende maanden worden meer details onthuld.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

1080 was best vet toendertijd. Ik heb hier echter sterke twijfels over.. de first person view in Steep is ook echt niet te doen..

0
test

Heel tof om te zien dat Giles Goddard terugkeert naar de snowboard-games, maar dit blaast me nog niet helemaal omver. Misschien had ik dan toch liever een 'traditionele' game van deze man gezien. Neem aan dat het uiteindelijk vloeiender voelt dan het hier oogt, maar vraag me vooral af of de besturing een beetje te doen is. Snowboarden draait toch meer om je benen dan om je armen, maar hoe willen ze die tracken? Hoe dan ook, als er iets is wat voor mij interesse in Oculus aanwakkert, is dit 't wel.

0

@TomKauw Als je de kans krijgt deze proberen: https://www.youtube.com/watch?v=h7pjuUKUFv4 Ik weet niet precies hoe het sturen werkt, maar iets met de positie van de controllers ten opzichte van de headset. Het werkt eigenlijk best goed. Door met je knieën in een bepaalde richting te buigen draait je lichaam mee, wat er weer voor zorgt dat je stuurt. Zou tof zijn als ze iets soortgelijks in deze game gebruiken.

0
test

@Mandmao Precies, dit lijkt me ook de middenweg. Las ergens dat zoiets 'inverse kinematics' zou heten. Klinkt wel slim, maar het lijkt me wel lastig om te vertalen naar snowboardbewegingen. Op de echte plank is het natuurlijk de truc om te sturen zonder in het rond te zwiepen met je armen. Als dat dan ineens (indirect) de bedoeling wordt in Carve, denk ik dat 't wel even wennen wordt. Ben ook wel benieuwd hoe je bijvoorbeeld die grab tricks doet, die in de trailer ook heel even aan bod kwamen. Die VR-game die je linkt, die mag er ook wel wezen. Ziet er heel tof uit. Zou dat soort stuff graag (vaker) uitproberen, maar ik ben nog steeds arm en HMD-loos.

0

Aanbevolen voor jou