Ubisoft schort advertenties op X (voorheen Twitter) op

Ubisoft schort advertenties op X (voorheen Twitter) op

Uitgetwitterd

Ubisoft heeft haar advertenties op het platform X (voorheen Twitter) voorlopig stopgezet.

BBC News bracht vandaag het nieuws dat meerdere grote bedrijven, zoals Disney, Apple en IBM, hun advertenties op het platform hebben opgeschort vanwege zorgen rond antisemitisme. De organisatie Media Matters onthulde dat advertenties te zien waren naast haatdragende berichten waarin bijvoorbeeld de Holocaust ontkend werd. Ook zou eigenaar Elon Musk een antisemitische complottheorie hebben gedeeld.

Ubisoft bevestigde daarna aan Axios dat het bedrijf ook gestopt was met advertenties op het platform. Er liep op dat moment een promotiecampagne voor Assassin's Creed Nexus, de nieuwe vr-game voor de Meta Quest-headsets. "We hadden een campagne lopen", zei een woordvoerder van Ubisoft. "We hebben advertenties gepauzeerd op X."

X heeft Media Matters na hun onderzoek aangeklaagd en zegt dat 'normale' gebruikers de advertenties niet naast haatdragende berichten te zien krijgen.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Hopelijk is dit het begin van het einde voor X.

0
test

Ok nou ja moeten zij zelf weten

0

Aanbevolen voor jou