Collega's en familie zagen geen heil in onafhankelijkheid van Hideo Kojima

Collega's en familie zagen geen heil in onafhankelijkheid van Hideo Kojima

'Maar iemand moet bewijzen dat dit een ouderwetse manier van denken is'

Veel collega's en familiewaren tegen het feit dat Hideo Kojima vorig decennium van uitgever Konami vertrok om zijn eigen studio op te richten.

Dat liet de ontwikkelaar weten in een tweet waarin hij reflecteert op zijn carrière. "Acht jaar geleden, toen ik mijn eigen bedrijf begon, was iedereen er tegen, waaronder mijn leeftijdsgenoten, collega's en familieleden. Ze zeiden dat het nooit ging lukken, en dat het onmogelijk was zonder de financiën en organisatorische kracht van een bedrijf."

Hij vervolgt: "Maar iemand moet bewijzen dat dit een ouderwetse manier van denken is. Jonge creatievelingen moeten de vrijheid van keuze hebben. Dit is een van de redenen waarom ik dingen blijf creëren."

In de tweet vertelt hij ook over zijn passie voor het vak: "De reden dat ik onafhankelijk ben en voorstander van een levenslange carrière, is dat 'dingen maken' voor mij niet alleen maar meer werk is. Daarom is er geen pensioen. Iets creëren ís leven."

Kojima werkt met zijn studio Kojima Productions in ieder geval aan Death Stranding 2 en OD. Daarnaast werkt hij samen met filmbedrijf A24 aan een Death Stranding-film.

View post on X

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Dit noem ik vrij onzinnig, dat Kojima Productions zou falen. Zie Platinum Games of Obsidian Entertainment als oudere voorbeelden vanuit vergelijkbare situaties. Daarnaast is Kojima Productions niet eens totaal onafhankelijk te noemen, omdat ze samenwerkingen zoeken met (zeer) grote uitgevers. Net als eerdergenoemde voorbeelden. Larian Studios of CD Projekt Red zijn voorbeelden van echt onafhankelijke studio's, maar die zijn ook vanuit zeer kleine oorsprong ontstaan om steeds weer stappen te maken.

0
test

Als je een grote naam in de games biz bent dan is het niet moeilijk nee. Je hebt je connecties en je portofolio is al bekend. Dan is het makkelijker om investeerders aan te trekken. Je moet alleen nog wel leveren...

0

Aanbevolen voor jou