Na duizenden jaren vrede, bewaakt door de Terran Republic, is het weer oorlog.
Op een planeet genaamd Auraxis is de enige toegangpoort, een wormhole, naar de rest van het imperium ingestort. Wetenschappers worden geselecteerd om een manier te vinden om de wormhole weer te openen en worden met de dood bedreigd door de Terran Republic als ze hier iets over zeggen. Alle pogingen om de wormhole te heropenen falen.
Vele wetenschappers verzetten zich tegen de Terran Republic en willen hun vrijheid terug. Gebruik makend van de technologieën van de Vanu wordt een leger gebouwd met de naam Vanu Sovereignty. Ook het onderdrukte volk ziet zijn kans schoon om hun droom, een wereld zonder politieke en technologische invloeden, werkelijkheid te maken en starten de New Conglometra. Met zwaar materieel proberen ook zij een plek te veroveren op deze kleine planeet.
MMOFPS?
Planetside is een MMOFPS (Massive Multiplayer Online First Person Shooter) wat inhoud dat je met duizenden anderen strijdt om territorium op een planeet. De planeet is verdeeld in eilanden welke met elkaar verbonden zijn door middel van Warp Stations. Om deze eilanden te veroveren moet je alle basissen overnemen die op het eiland te vinden zijn.
Je kunt per server vier karakters maken die allemaal lid moeten zijn van de zelfde factie. Hierdoor is het niet mogelijk om even snel over te stappen naar de “winnende” partij zoals dat met veel andere FPS games wel gebeurt.
Elke factie heeft zijn eigen voordelen. De Terran Rebublic heeft wapens die zeer snel schieten terwijl de Vanu gebruik maken van energie wapens en de wapens van de New Conglometra langzaam zijn maar wel de meeste slagkracht hebben.
Reacties op: PlanetSide
Skar
Dit wordt wel in de intro aangehaald, maar nergens wordt daarop teruggekomen.
Erwie
Yaz
Ook doordat er geruchten gaan binnen de community dat de prijs per maand gaat veranderen heb ik er geen echt conclusie aan gegeven. Word het duurder dan zal ik eerder neigen naar nee maar als het goedkoper word dan zal ik volmondig ja zeggen.
hatsikidee
GrandMotha
Mikey
StuK Str0nT
kreative
Madje
Reviewer heeft totaal gelijk. Het word saai na een tijdje: heb je veel moeite gedaan om een basis te veroveren dan komt er 1 ventje van de tegenpartij die het leuk vind om z'n reaver/mosquito te landen op een toren en die dan weer te veroveren zodat het verhaal weer van voor af aan begint.
Dit was iig mijn rede om na de beta niet door te bliven spelen.
StormX
Nou en??
Je neemt een base over, en vliegt daarna met zn alle naar de volgende, dat achter je rug om de basis weer door andere word overgenomen, dat boeit toch niet? Het gaat toch om de actie?
Ik vind dit spel echt geweldig, vooral omdat je geen echt skill systeem hebt, en je dus als n00b gewoon elke elite kunt neerleggen, zolang je maar goed kan mikken. Ik ga echt van basis naar basis met mn team, en dat ik ze 1 minuut later alweer kwijt ben, ach, een half uur later zijn ze toch weer van mij :-)
PvtRyan
Herr.ik.
De vieuw screen ziet er zeker heel mooi uit
Leuk spel voor een one on one
Stuff
Grafisch stelt het verder niet veel voor. De effecten zijn matig en het landschap heeft weinig detail.
Dan moet je de graphics settings eens aanpassen. Het spel ziet erg grafish echt wel goed uit! ff wat screenshots gemaakt.
http://www.vado.org/stuff/div/ps.jpg
http://www.vado.org/stuff/div/ps_02.jpg
http://www.vado.org/stuff/div/ps_03.jpg
http://www.vado.org/stuff/div/ps_04.jpg
Wolf
Maar goed, dat is mijn mening. Jij vindt het mooit en daar gaat het tenslotte om, jij speelt et.
GooDy
Stuff
het blijven nog steeds open vlaktes met hier en daar een boompke.
Dit is ook niet waar. Er zijn verschillende continenten met verschillende types terein. Zo heb je bijvoorbeeld Searhus, een continent met bergen en dallen. Open vlaktes met daarin lava poelen.
Ook heb je continenten bedenkt met sneeuw of juist vol met groen. Je hebt niet alleen open vlaktes maar ook behoorlijke stukken met bossen (ideaal voor booby traps).
Verder wil het niet zeggen dat als er een open vlakte is dat je ook zo maar een heel veld kunt zien. Het spel beschikt over een zeer goed weather systeem waarbij het weer kan varieren van zonnig tot zware onweer (en alles er tussen in). Op de main map kun je de bewolking zien bewegen en kun je op die manier zien waar het bewolkt is en waar niet. Dit is ook een factor die meespeelt in de manier van spelen. (Het heeft immers geen zin om een sniper te spelen als het dikke mist is)
Stuff
Zo staan ze allemaal op een lage vlakte wat het aanvallen van een willekeurige basis een herhalend verhaal maakt. Een basis op de top van een heuvel met één slingerweg er naar toe of een ondergrondse basis zou wel zo leuk zijn geweest.
True, er zijn maar een beperkt aantal soorten bassisen. De layout van de meeste bases zijn dezelfde. Een voordeel is wel dat het makkelijker is om in een basis de weg te vinden. Met name als je in een vijandige basis loopt is dat wel makkelijk.
verder is het niet zo dat elke basis op dezelfde plaats staat qua omgeving! Kijk bijvoorbeeld naar Searhus, daar staat een basis op een eilandje met 2 access roads. Dus niet in een open veld, maar omgeven door water. Dit maakt het overnemen van die basis een ander verhaal. Vanu Tanks kunnen over water heen, dus die hebben hier een advantage, verder zijn de bruggen 2 choke points en moet je daar de vijand terug zien te houden maar tegerlijkertijd ook rekening houden met air assault.
Verder heb je nog het ijs continent (sorry, ben de naam ff vergeten) hier staan basisen op heuvels en heuvel toppen ook dit is een hele andere manier van vechten. Projectielen zoals plasma grenades gaan immers makkelijker naar beneden als naar boven.
Wat dat betrefd is het jammer dat de reviewer de moeite niet heeft genomen om het spel echt te spelen in plaats van er even snel naar te kijken. Het lijkt misschien alsof er geen variatie in zit, maar het spel heeft meer diepgang dan dat je zo in eerste instantie verwacht.
Over het geluid durf ik zo even niets te zeggen. Ik ben niet zo geluids freak en qua geluid vind ik het in de meeste games wel best en zo ook in PS.
Yaz
Er is gewoon zeer weinig variatie in het spel en dat is wat ik het grootste nadeel vind. Ik speel dit spel nu al een hele tijd (ook in de beta gezeten) en alhoewel de aktie geweldig is blijft het herhaling na herhaling na herhaling en dat gaat gewoon vervelen. Om die verveling te doorbreken moet datgene wat je doet ook nut hebben. Een Lockdown (eiland compleet veroverd hebben) is wel leuk maar als dat maar voor 15 minuten geldig is zonder bijkomend voordeel dan is het nutteloos. Je stijgt alleen maar voor de strijd en sorry, dat is niet genoeg om mij en vele anderen voor een lange tijd te boeien.
Gelukkig staat er in de dev notes wel leuke dingen die gaat komen zoals Sanctuary assault maar het is niet bekend hoe lang het duurt voordat deze geimplementeerd worden. Al met al is het momenteel een kaal spel wat leuk is voor even tussendoor.
Wolf
Over die vlaktes, die zitten in elke MMO game. Dit om de framerate te besparen. Weet ik ook wel, speel genoeg MMO's om daar een eerlijke mening over te geven. Maar in een FPS verwacht ik wat meer interactie middelen in het terrein. Dan bedoel ik geen boompjes of struikjes of sneeuw. Maar dikke muren, loopgraven en such. Maar er is nog hoop.. ze kunnen altijd nog updates maken
Yaz
De effecten zijn echt slecht gedaan. Een explosie een een gele getexturde "bal" die groeid, ziet er niet uit.