Black Isle heeft met Planescape: Torment een grote verra ing aan het eind van het vorige millennium neergezet. Nadat Baldur's Gate toch niet (helemaal) het verkoopsucce was wat men gehoopt had, waren de verwachtingen over Torment niet echt hoog. Niets is echter minder waar: Door de Infinity Engine lichtelijk aan te pa en en een sterk verhaal er in te pa en, zijn ze er toch in geslaagd om van Torment een kla ieker te maken. Hulde en veel bier!
[bullet]Het VerhaalZoals bijna elk Advanced Dungeons and Dragons verhaal heeft ook Planescape Torment een zeer uitgebreid plot dat je met kleine stukjes zal ontrafelen. Je start in een soort van mortuarium waar je ontwaakt en totaal niet weet waar je bent, wie je bent en hoe je daar terecht bent gekomen. Je ontmoet echter al snel een vliegend doodshoofd (a la Murray uit Monkey Island 3) dat je zal helpen om weg te geraken. Tijdens deze tocht op zoek naar je eigen identiteit en het lot dat je te wachten staat zal je steeds op je hoede moeten zijn en niemand vertrouwen. Als je trouwens denkt dat dit een duffe bedoeling is dan heb je het zeker mis, want de humor in Planescape doet zeker niet onder voor eerder genoemd adventure.