Legend of Zelda: Oracle of Ages | Gamer.nl

Hypes zijn slecht voor games. Op de PlayStation 2 en natuurlijk de aankomende nieuwe consoles worden verschillende games gehypt terwijl later blijkt dat deze games helemaal niet zo goed zijn. Op de Gameboy Color komen we tegenwoordig bijna geen nieuwe games meer tegen en de games die dan nieuw uitkomen worden meestal vergeten of in ieder geval alles behalve gehypt. Zo ook de twee nieuwe Zelda games te weten The Legend of Zelda: Oracle of Seasons en Oracle of Ages. Vorige week reviewden wij die eerste en deze prachtige game kreeg maar liefst een 9.0 als eindcijfer! De tweede game, Oracle of Ages, bestaat echter ook nog en verdient een even hoog cijfer.

Beide games zijn namelijk grafisch en qua gameplay hetzelfde. De enige verschillen zijn het verhaal en een wat afwijkende manier van puzzels oplo en. Zoals je in de review van Douwe kon lezen, is het mogelijk om in Oracle of Seasons de seizoenen te veranderen en zo enkele puzzels op te lo en. De game Oracle of Ages maakt het mogelijk om terug naar het verleden te reizen en zo doende enkele lastige puzzels op te lo en.

Het verhaal van Oracle of Ages gaat natuurlijk weer over onze held Link. We treffen onze held aan in een onbekend bos waar hij net wakker is geworden. In de verte hoort hij enkele kreten om hulp en zonder zich af te vragen waar hij zich bevindt, loopt hij naar de richting waar de kreten vandaan komen. Het kindermeisje van prinses Zelda, Impa, wordt omringt door enkele beesten en zodra die beesten Link in het vizier krijgen, vluchten ze. Impa vertelt Link dat zij op zoek is naar Nayru, een zangeres die in het bos woont. Als speler mag je nu op zoek gaan naar Nayru en dat is natuurlijk niet zo moeilijk. Nadat je Nayru hebt gevonden volgt een cutscene waarin Veran, de meesteres der shaduwen, ineens uit het lichaam van Impa komt gevlogen. Vervolgens neemt zij Nayru's lichaam in en zij bedreigt Link en de andere omstanders dat zij nu de Oracle of Ages in bezit heeft. Duistere tijden zullen aanbreken en natuurlijk wordt Link aangewezen om de wereld te redden. Veran kan nu namelijk belangrijke elementen uit het verleden aanpa en, die dan direct gevolg hebben op het heden.

Je eerste doel is om de tijdpoort te vinden en zo naar het verleden te reizen. Wat meteen opvalt is dat de graphics ook meteen veranderen. De dorpjes en bo en krijgen een sombere aanblik en ook de bewoners spreken wartaal over problemen die er heersen. Door middel van de triggers kun je het beeldscherm verbreden naar de maten van het GBA scherm en dit gaf me meteen het gevoel dat ik me bevond in een SNES avontuur van Link. Over het geluid ben ik minder te spreken dan Douwe dat was. Enkele deuntjes irriteerden me echt en als je dan al moe bent door de vele uurtjes spelen en de levels niet meer zo snel kunt doorlopen als daarvoor, dan heb je wel eens zin om een potje 'gooi de Gameboy' te doen.