WipEout Pulse (hands-on) | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het is nu mi chien wel een beetjeduidelijk dat ik niet enthousiast ben over het niveau van degemiddelde PSP game. De overvloed aan ports en afgeraffelde titelszorgen ervoor dat je goed moet letten op de juweeltjes die tu en degemiddelde meuk door uitkomt. Ik ben dan ook niet gauw gehyped overPSP games, maar maar na het spelen van de preview-versie van WipEoutPulse is daar verandering in gekomen

Als WipEout liefhebberpur-sang heb ik hoge verwachtingen van deze tweede iteratie vanWipEout voor de PSP. Een legio aan aangekondigde opties draagt daaralleen maar aan bij. Laten we een paar sleutel-aspecten opnoemen. Zo is er voor de eerste keer een multiplayer mode die zowel ad-hoc als onlineis te spelen,kun je genieten van je eigen muziek die naast de indrukwekkende line-up van nummers is af te spelen terwijl je de game speelt. Verder bevat Pulse een onlinelivery-editor die je in staat stelt je eigen skins tecreëren. En dan is er natuurlijk ook nog een grote hoeveelheid extracircuits en andere content die tijdens en na de lancering van de gamezijn te downloaden. Dit zijn allerlei features die momenteel nogniet in de preview-versie van de game zijn opgenomen, maar dieuiteindelijk tot je beschikking zullen staan

Het concept van WipEoutis voor de meesten duidelijk. Er wordt over futuristische banengeracet in geavanceerde zwevende voertuigen. Hierbij krijg je debeschikking over wapens en upgrades die tijdens een race opgepiktkunnen worden en gebruikt kunnen worden om het de tegenstandermoeilijk te maken. Dit is niet anders in Pulse. Wat onmiddellijkduidelijk is, is dat de schepen in Pulse veel beter bestuurbaar zijn.Waar in Pure de schepen door de physics ietwat aan de baanvastplakten, zweven ze nu weer als vanouds losjes over het circuit.Dit maakt de schepen veel beter bestuurbaar en zorgt ervoor datbochten weer lekker vloeiend genomen kunnen worden.

Tochhebben de makers van Pulse gezorgd dat de voertuigen in Pulse opbepaalde punten wel een de baan plakken. Ditwordt gedaan met de zogenaamde mag strips, die zijningezet om de banen flitsender en uitdagender te maken. Doordat deschepen in deze mag strips vast blijven plakken, is het mogelijk om anders onmogelijkelooping, kurkentrekkers en zelf banen te maken die onderstebovenstaan. In de praktijk pakt deze aanpa ing zeer goed uit en hetzorgt voor nog meer enerverende situaties.

Men heeft erook voor gekozen de carrièremodus drastisch aan te pakken. Eris in Pulse gekozen voor een menu waarin door middel van eenhoningraatpatroon progre ie kan worden gemaakt. Ook is het numogelijk om met behulp van de Racebox-optie je eigen races en zelfs toernooien op te zetten. Als je bent uitgekeken op de carrière,is het dus altijd nog mogelijk om tot in bijna het oneindige je eigenraces op te zetten. Eliminator is trouwens ook weer terug indit deel. Geen vaste finish, maar gewoon zoveel mogelijktegenstanders aan puin schieten. Online en lokale multiplayer warenniet beschikbaar, maar het ziet er naar uit dat er veel voor ons inhet verschiet ligt.

WipEout kenners weten het, de games staanaltijd garant voor een minimalistische sci-fi stijl met bijbehorendemuziek. Beide komen volledig tot hun recht in deze game. Pulse zieter alvast prachtig uit en klinkt al even goed. Ikzelf kan inmiddelsniet wachten tot ik de complete game in handen krijg, want het zieternaar uit dat we met WipEout pulse de meest complete game in dereeks gaan krijgen. En dat is een prestatie, zeker voor een nederigePSP game. De hypemeter staat inmiddels op 10.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou