Naruto: Rise of a Ninja (hands-off) | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ubisoft is niet de eerste partij die het succes van Naruto als een mooie cashcow zag. Namco Bandai heeft al een aantal games van de animeserie uitgegeven. Dit waren echter vechtgames. Ubisoft gooit het over een heel andere boeg en combineert het vechten met een RPG en platformelementen. Naar eigen zeggen iets waar de Naruto-fans met smart op zitten te wachten.

Eerder kregen we al de kans om de demo van Naruto: Rise of a Ninja te spelen waarin goed duidelijk werd hoe divers en uitdagend de game is. Ook voor een Naruto-vreemde doelgroep. Tijdens de Ubidays werd dezelfde demo getoond, een opgepoetste versie gelukkig die toch weer wat meer van de game liet zien. Jutsu's

Zo werd duidelijk dat de jutsu's erg goed en nauwkeurig zijn uitgewerkt. Jutsu's zijn een soort handgebaren die met de vingers en handen gemaakt worden en een bepaalde move inleiden. In de animeserie van Naruto spelen deze jutsu's een belangrijke rol en dit heeft de ontwikkelstudio overgenomen voor de Xbox 360-exclusieve game. Met de thumbsticks maak je fictieve vingerbewegingen die bestaan uit drie stappen. Althans, zo ver wij te zien kregen. Het is goed mogelijk dat de seals later in de game uit meer stapppen bestaan om het moeilijker te maken.

Net zoals in de serie is Kakashi je trainer en zul je naar hem toe moeten gaan om nieuwe moves en skills te leren. Zo ook de jutsu's. Deze jutsu's dien je te gebruiken in gevechten, maar dit is lastiger dan het lijkt. Voor de jutsu's heb je ietwat tijd nodig, dus deze zul je moeten winnen. Door je tegenstander met moves van je af te duwen, win je tijd en kun je je jutsu maken. Wanneer dit lukt krijg je een soort van cutscene te zien, hoewel je in deze cutscene ook nog gewoon actief kunt zijn. Tijdens de presentatie kregen we een gevecht tu en Naruto en Neji te zien. De vechtstijl van Neji is er eentje die zich richt op de chakrapunten van de tegenstander en door deze te raken kan hij deze sluiten en verzwakt hij zijn vijand. De jutsu van Neji liet dit dan ook zien en als speler dien je in de cutscene de chakrapunten van de tegenstander te raken voor zoveel mogelijk schade. Een jutsu van Naruto die we zagen is zijn Kage Bunshin No Jutsu (Shadow Clone-techniek) waarbij hij zichzelf kloont en je met die klonen in de cutscene de tegenstander kunt raken.

Waarheidsgetrouw

Het wordt snel duidelijk dat het ontwikkelteam van Naruto de serie heel erg trouw wil blijven. Ze weten als geen ander dat wanneer je gaat rommelen met een begrip, je product niet erg geloofwaardig is en dus niet verkocht zal worden. Naruto-fans willen Naruto. Precies zoals ze gewend zijn. Er is dan ook bijzonder veel aandacht geschonken aan details bij de ontwikkeling. De game richt zich op de eerste 80 afleveringen van de serie en de personages die daarin de revue pa eren zullen ook in de game te vinden zijn. Welke? Dat antwoord zullen we binnen enkele weken krijgen, maar verwacht Rock Lee, Gaara, Sakura, Sasuke en andere bekenden. Hoewel het heel erg tof zou zijn, hebben ook al deze personages enkel de krachten die ze in die eerste 80 episodes hebben. Dus geen Rasengan voor Naruto!

Chuunin Exam

Voor wie het is vergeten (of nog niet weet) spelen de eerste 80 afleveringen zich voornamelijk in en rond de stad Konoha af. Naruto is nog een erg rebels joch dat niet echt goed in de groep ligt. Hij gaat naar de ninjaschool en leert daar alle tactieken en technieken die een goede ninja hoort te kennen. Zijn leraar is Kakashi en samen met Sasuke en Sakura vormen zij een team waarin hij dient te trainen. Dit trainen verschilt van kleine klusjes klaren tot gevaarlijkere mi ies. Net zoals in de serie zullen Zabuza en Haku hun opwachting maken en zul je afreizen naar het land van de Mist. Maar ook speelt het Chuunin Examen een belangrijke rol. Je zult zelfs het grootste deel van de game in de Forest of Death doorbrengen en Orochimaru kan dan natuurlijk niet uitblijven.

Xbox Live

Naruto: Rise of a Ninja zal een online en offline multiplayer bevatten. Spelers zullen tegen elkaar kunnen vechten in de offline mode door gewoon naast elkaar met de controller een personage te besturen. Online zal Xbox Live een leuke rol gaan spelen en zullen gamers in rankings hun skills kunnen tonen. Ook zal via Xbox Live downloadable content beschikbaar worden gesteld, al is daar nog niet veel over bekend. Maar persoonlijk denken we dat een extra personage of nieuwe gebieden tot de mogelijkheid behoren.

Hoewel Naruto een game is die in eerste instantie bedoeld lijkt voor kenners van de serie, lijkt het er toch steeds meer op dat het een heel toegankelijk spel wordt voor Xbox 360-bezitters die wel zin hebben in actie, RPG en een vleugje Japans. Tijdens de Ubidays zijn wij in ieder geval flink overtuigd geraakt van de potentie die de game heeft.

Meer weten? Bekijk dan hier het interview dat wij tijdens de Ubidays met de ontwikkelaar hadden!


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou