Moto GP | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Moto GP komt naar de PSP. Fans vande MotoGP-serie voor de PC en Microsoft-consoles zullen echter wordenteleurgesteld, want het gaat hier om Moto GP van Namco. Ja, dieandere met bijna dezelfde naam. Eén van de twee moet toch eenseen naamsverandering ondergaan. Wij hebben alvast de nieuwste versievan Namco voor de PSP kunnen uitproberen. Het gaat hier echter nogwel om een previewversie.Dit gezegd hebbende, de previewversievoelt zeer compleet aan. Alle opties zijn aanwezig en de kans isgroot dat aan de uiteindelijke game weinig meer veranderd zal worden.In tegenstelling tot zijn voorganger op de PS2, kunnen we in Moto GPvoor de PSP met de rijders en teams van het huidige seizoen racen.Het 2005-seizoen is ook nog eens toegevoegd. Deze had Namcowaarschijnlijk nog ongebruikt liggen. Volgens verwachting kunnen werekenen op een aantal gamemodes, waaronder arcade, time trial ennatuurlijk een carrièremode. De één tegen éénmode was uitgeschakeld in deze versie.

 Het leuke aan Moto GP is dat de motorenin te stellen zijn, zodat ze realistischer bewegen. Het uitschakelenvan traction control en remhulp maken het in ieder geval een stukmoeilijker om op de motor te blijven zitten. Een paareigenaardigheden doen zich soms voor, waarvan ik hoop dat ze nog welworden verholpen. Zo is het moeilijk om de rijder van de motor telaten lanceren wanneer deze frontaal tegen een muur botst. Het isnatuurlijk niet de bedoeling om tegen muren te botsen, maar eenrealistisch effect als gevolg, is toch wel te verwachten. Het vreemdeis dat bij een botsing met andere motoren de rijder wel makkelijk vande motor valt. Mi chien iets dat we in de winkelversie verbeterdzullen zien. De Moto GP serie is zeker zonder dehulpmiddelen best moeilijk te noemen. Door de aard van de PSP is dezemoeilijkheid nog een stapje opgeschroefd. Door het wegblijven vananaloge functieknoppen of een tweede analoge stick is het heelmoeilijk om het gas geven goed te controleren. Dus zonder tractioncontrol wil het om de haverklap gebeuren dat de achterkant van demotor uitbreekt. Bij het geven van gas zijn er dus maar twee opties;aan en uit. Is dit te verhelpen? Denk het niet. Het aan laten van detraction control lost het wel op, maar haalt iets van het realismeweg.

 Op grafisch gebied ziet de game erbehoorlijk uit. De circuits zijn wat korrelig maar de kijkafstand isbehoorlijk groot. De motoren worden gedetailleerd weergegeven en metzo'n 20 motoren per race, is dit alles best een prestatie. De wielen van de motoren zien er wel wat hoekig uit. Tijdenshet racen zijn er geen aanzienlijke framedrops te bemerken, maartijdens de replays wel. Laten we hopen dat Namco dit probleem weetweg te werken. Oortelefoontjes waren wel nodig bij het spelen vandeze previewversie, want alleen dan komt het geluid pas echt tot z'nrecht.

  Het racen zelf is zelfs voor eenrealistische game als Moto GP bijzonder leuk. De besturing is evenwennen, maar na een paar minuten kom je er vanzelf in. De AI lijktvooralsnog zeer goed te zijn. Ze halen elkaar in en blijven in iedergeval niet in een rijtje rijden. En: ze maken ook fouten. Zo heb ikeen coureur al eens een zogenaamde “high sider” zien maken toenik plotseling achter hem kwam te rijden. Als je de AI toch beu bent,is ook nog eens tegen andere mensen te spelen. Net als in zoveelPSP-games geld ook hier: geen online, alleen Ad Hoc.

 Tsja, de wielen...

Met de versie van Moto GP die wijspeelden, leek Namco al goed op weg te zijn naar de uiteindelijkegame. Een paar dingen zoals een lage framerate in de herhalingen enhet gedrag van de rijder na een botsing zouden verbeterd kunnenworden. Andere dingen zoals de afwezigheid van de analoge knoppenzijn vanzelfsprekend niet meer te verbeteren. Moto GP lijktvooralsnog een zeer complete game te gaan worden.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou