In Amerika is Motor City Online al uit en het zou niet lang meer mogen duren voordat het spel ook hier in de winkels ligt. GameSpy had een interview met Michael Waite, hoofd producer van het spel. Er wordt een lange lijst met vragen op Michael afgeschoten, onder andere over cheaters, de snelste auto en over het per maand betalen om MCO te spelen. Volgens Michael is 10 dollar een standaard bedrag om per maand te spelen en hebben de meeste spelers hier geen problemen mee. Het zou ook niet mogelijk zijn om MCO te laten draaien zonder een betaling door de spelers.GameSpy: For our readers unfamiliar with the game, describe what do you feel are MCO's biggest selling points... if you were designing the back of the box (and, hey, maybe you did) what would you list as the bullet-points?

Michael: Okay, so I'm looking at the back of the box right now and it looks like I'm pretty much in sync with the marketing guys (first time for everything!)... but I'll editorialize a bit:

- more than 60 licensed cars (classics, hotrods, muscle cars)

- thousands of customizations possible to any car in the game

- 24 tracks in 4 race modes (street, circuit, drag and time trials)

- best true-to-life driving physics in any racing game

- full-featured online car community: persistent chat, car clubs, competitions, car & parts auctions, stores, trading, workshop, etc.

- game progression: advance in level and earn MCO $$$ as you race your way to ruling the streets Het is wel te begrijpen dat er een bedrag per maand gevraagd wordt om MCO online te kunnen spelen. Er moeten servers onderhouden worden, misschien zelfs aangeschaft en ook de nodige mensen van EA zullen met dit spel bezig zijn. Het zou best wel eens kunnen dat in de toekomst alle online games een bedrag per maand vragen om de speler te laten spelen.