dr. pepper wees ons op een interview op MSXbox.com met J. Allard. Deze man is verantwoordelijk voor het hele Xbox gebeuren bij Microsoft. Er komen allerlei soorten vragen aan bod, vragen die over het algemeen al vaker gesteld zijn. Wat bied de Xbox aan games? Waarom is de Xbox sneller en beter dan een PS2 of een GameCube? etc. Het zijn echte PR antwoorden, welke nog steeds geen antwoord op de vraag geven. Zo zegt men dat MS gaat proberen zo snel mogelijk en zo veel mogelijk mensen bij de release van de Xbox aan het online gamen te krijgen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Dreamcast waarmee in de Benelux nog steeds niet geinternet kan worden. 'Maar het is nog te vroeg om te zeggen hoe snel 'zo snel mogelijk' is' geeft deze J Allard als antwoord. Daar schieten we natuurlijk niets mee op.Jon: How closely will Xbox development teams be working with the PC game teams inside Microsoft? Will online gaming between Xbox and PCs be on the agenda?

J: Someday, I can imagine online worlds that have multiple platforms connected to it, but initially I think it's really hard to think about it. While we do have some titles that will ship on Xbox and other platforms as well in the lineup, I have not approved a single title which is identical to a version that will ship on any other platform. Hard to imagine multiplayer against systems that have different level design, different features, different input models. Certainly some types of games will lend themselves more to working despite these differences, but our primary focus is really to deliver a great Xbox [to] Xbox experience online.