De betatesters hadden al voorspeld dat er problemen zouden gaan onstaan bij de release van World War II Online en ze hebben gelijk gekregen. Van de 100.000 gedrukte exemplaren zijn er inmiddels al zo'n 30.000 verkocht. Meer dan 15.000 hebben gisteravond geprobeerd het spel te spelen, na het verplicht downloaden van een 70 Mb (!) grote update. Uitgelekte berichten melden dat Cornered Rat echter maar tussen de 700 en 1000 mensen tegelijk toegang gaf tot het online strijdveld. Verder blijkt dat het online slagveld waarin de mensen op dit moment vechten nog een testwereld is. De uiteindelijke versie komt pas over een maand online.

Christina Ginger, public relations agent for SFI, said the publisher and developer expected the game to be popular, but did not project such a large volume of users upon launch. Ginger also pointed out that the first month of online time in the game is free so that users can become accustomed to the weapons, vehicles, and other elements. Further, the first theater of battle will not go live for one month, meaning the actual war has not been started. Additional server infrastructure will be added before that time, ensuring a smoother relaunch, she said.

Duidelijk een geval van een te vroege release lijkt mij . Laten we hopen dat de ontwikkelaar en uitgever er alles aan zullen doen om het spel toch nog speelbaar te maken, al zou dat natuurlijk bij de release al het geval moeten zijn.