Westerse studio's mogen geen nieuwe Capcom-games meer maken | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Onze nieuwe games, waarvan de ontwikkeling werd geleid door Westerse partners, zijn niet echt succesvol", zegt Tsujimota. Zowel Dark Void, ontwikkeld door studio Airtight, als Bionic Commando van GRIN voldeden volgens hem niet aan de verwachtingen.

Ondanks de tegenvallende resultaten worden Westerse studios nog wel door Capcom in dienst genomen om vervolgen en ports te maken van reeksen. Zo werkt Blue Castle Games uit Canada aan Dead Rising 2, een vervolg op de populaire survival-horror game die in 2006 uitkwam op Xbox 360.

Ook meldt Tsujimota dat hij onzeker is over het succes van bewegingsgestuurde controllers Natal en Move van respectievelijk Microsoft en Sony. Hij denkt dat de twee bedrijven duidelijk moeten maken welke mogelijkheden de controller aan gebruikers biedt om succesvol te worden.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou