Toen de creator van Mario, Shigeru Miyamoto, ons de afgelopen SpaceWorld Mario liet zien werden er veel verbaasde reacties opgeroepen. Wat doet Mario in een stad? En wat doet die watertank op zijn rug, en waarom zweet Mario?

Allerlei spookverhalen deden de rondte, over wat nou wel de bedoeling van dat spel was. Nintendosite N-Sider heeft een artikel online gezet waarin ze bespreken wat het mogelijk zou kunnen zijn. One theory of mine is actually related to the kinds of tasks that the player must perform in Mario Sunshine. In the trailer, we see Mario running around the streets of the seaside village, jumping off walls and performing all kinds of cool tricks. But running around all day and performing such tricks when the harsh sun is beating down on you must make you thirsty, right?

I believe that as Mario is exposed to the sun, his water gauge depletes very gradually. And every so often, he must find water (either a pool or beach) to fill up his little "water cooler" to replenish his health. However, what if the water gauge was to deplete faster than normal if Mario were running or jumping? As Mario runs, jumps, and flips under the hot sun, maybe he'll lose energy more quickly and thus, be forced to drink water more often to keep his energy (hydration) levels high.

Als je het artikel leest lijkt alles te kloppen, en zou deze theorie best wel eens waar kunnen zijn.

Toch blijft het wachten tot Nintendo uitspraak zal doen over het gevaarte op Mario's rug, en de kans is groot dat dat pas vlak voor de launch in de zomer van 2002 zal gebeuren.

Het hele artikel is hier te vinden.