Waarom Generals een echte Command & Conquer game is | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

PlanetCNC heeft een mooi artikel opgesteld waarin men probeert uit te leggen waarom het gerechtvaardigd is dat Generals de Command & Conquer titel mag dragen. De storyline wijkt immers volledig af van de vorige delen, het spel zal een interface onderaan het scherm hebben en het wordt niet ontwikkeld door Westwood. Ondanks dit alles heeft het spel toch iets wat uniek is aan alle Command & Conquer fans en dit artikel gaat daarnaar op zoek, en vergelijkt het spel daarbij met de Age of Empires en de War/Starcraft reeksen. In Warcraft 3 Blizzard went one step further. They have introduced Creep type neutral units. These work as a built in rush counter on the map. This is where you got to ask yourself, do you really want to have such limitations in a Real Time Strategy game? Shouldn't a Real Time Strategy game rely on the wits of the players? Instead of using various limitations... But that's just me.

This is one thing that no Command & Conquer ever had. Set limitations to force the use, or lack there of, of different tactics. Tiberian Sun is a great online game, albeit slow, cause it allows you to plan your attacks, and even use rush tactics, but they won't always work, especially against a turtled player. And while on the subject of Tiberian Sun. This game is a great example, or would have been, of tactical thinking without any limitations. Just play in (what was supposed to be) a fully interactive environment. Look out for ice cracking underneath your units, or try not to march your infantry on Tiberium, or vehicles on veins. Red Alert 2 is a great example of a fast paced Real Time Strategy game, without limitations, that makes you think on your toes (if you aren't cheating…) Het grootste verschil tu en Command & Conquer en andere RTS games is dus de snelheid, het feit dat je geen limiten hebt, dat er superwapens aanwezig zijn en zo zijn er nog een aantal eigenschappen te noemen die deze RTS games toch echt tot een afzonderlijke groep maken. En Generals voldoet aan deze eigenschappen, en mag dus de titel Command & Conquer dragen. Lees het hele artikel hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou