Waarom Freelancer muisbesturing heeft | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Sinds de release van Independence War 2: The Edge of Chaos in de zomer van 2001 is het een hele tijd stil geweest op het gebied van space-sims. Daar gaat echter de komende tijd verandering inkomen, want als alles goed gaat komt in maart na een ontwikkelingstijd van ruim 4 jaar eindelijk Freelancer uit.

Met Freelancer hoopt Digital Anvil het space-sim genre nieuw leven in te blazen, onder anderen door enkele vernieuwingen door te voeren om zo het genre toegankelijker en aansprekender te maken voor de gemiddelde gamer. De meest ingrijpende vernieuwing is het gebruik voor de besturing van de muis in plaats van de joystick, zoals gebruikelijk was in space-sims. In het developer diary op Gamespy wordt uitgelegd waarom deze keuze werd gemaakt:When Freelancer was initially conceived, the team made the deliberate decision to attempt innovations in several key areas. One of our central goals was to make a highly acce ible game that could be played and enjoyed by everyone. To accomplish this goal, one of the most important design challenges was to streamline and simplify the interface. We decided to use a mouse-driven interface from day one, and today, we consider this to be one of the best and most forward-thinking innovations of Freelancer.

The following paragraphs will detail some of the reasons why we decided on the mouse as the primary interface device and what advantages this brings to Freelancer's gameplay.

Zoals in bovenstaande screenshots te zien is ziet Freelancer er ondanks dat het al ruim 4 jaar in ontwikkeling is nog steeds schitterend uit. In Freelancer zal de speler te maken krijgen met een levend universum, waarin al zijn acties invloed hebben op de gebeurteni en in het universum, en deze ook de reacties van de ruim 2000 NPC's tegen hem bepalen. Het universum zal bestaan uit 36 dichtbevolkte stelsels, en de speler zal al maar liefst 4-6 uur nodig hebben om deze alleen door te vliegen zonder ook maar iets te ontdekken. Voor zijn vervoer en het regelen van zijn zaakjes kan de speler gebruik maken van zo'n 40 verschillende vracht- en gevecht chepen. Voor al dit moois zal de speler minimaal moeten beschikken over een Pentium 3-600, 128 MB Ram en een 16 MB videokaart.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou