Een van de meest gespeelde games op het moment is Battlefield 1942. Dagelijks lopen, vliegen en varen duizenden gamers rond in de wereld gemaakt door DICE. Maar waarom is het spel zo populair? BFTGN ging op onderzoek uit en interviewde hoofd ontwerper Romain de Waubert de Genlis. Vooral dankzij de hype in de pers keken veel gamers uit naar het spel. Met de release van demo kon iedereen zien dat de hype gerechtvaardigd was en dat Battlefield met zijn voertuigen en toegankelijke gameplay erg verslavend kan zijn.How do you feel about the netcode? Several games released this year which had potential have been hampered by poor/inconsistent netcode. How important was/is this issue for you and how do you feel BF1942's netcode stands up to other established titles? What plans do you have for the netcode in the future? I believe our netcode is pretty good considering the complexity of the game, still you always have room for improvement. We are working really hard now to add some form of lag compensation. Volgns Romain heeft het spel ook geen echte concurrentie omdat games als Medal of Honor en Wolfenstein meer klassieke shooters zijn en Flashpoint meer simulatie gericht is. Helaas komen we niet meer te weten over de komende uitbreiding die voor volgend jaar op het menu staat.