Nieuws

Verkoper retroversie PS5 ontvangt doodsbedreigingen en stopt verkoop

Alle mensen krijgen hun geld terug

Geschreven door Michel Musters op
Het bedrijf SUP3R5 verkocht online PlayStation 5-consoles met een retro-uiterlijk. Nadat werknemers doodsbedreigingen ontvingen, is men gestopt met de verkoop.

Het bedrijf, dat geen banden heeft met Sony, liet via een statement op Twitter weten dat het team sinds vrijdag "geloofwaardige bedreigingen jegens hun veiligheid" ontving. Inmiddels is heel het Twitter-account offline gehaald. De website is nog wel live, maar het lijkt niet meer mogelijk om de console te kopen.

Daarop besloot men bij SUP3R5 de meer dan driehonderd gereserveerde PS5-consoles te annuleren. De diskdriveloze versie stond voor 650 dollar te koop, en de console met diskdrive was 750 dollar. Alle mensen krijgen hun geld terug.

De reden voor de bedreigingen zou zijn dat een aantal bestellingen van consumenten niet goed was verwerkt, waardoor niet iedereen aan de PS5 met een retro-uiterlijk kon komen. De nieuwe console van Sony is wereldwijd nog altijd lastig verkrijgbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Iconische Tetris-kampioen Jonas Neubauer overleden Awesome Games Done Quick 2021 haalt meer dan 2,7 miljoen dollar op
20

Reacties op: Verkoper retroversie PS5 ontvangt doodsbedreigingen en stopt verkoop

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Godjira

    • 11 januari 2021 09:08
    Maar serieus… wat is dat toch de laatste tijd met die doodsbedreigingen jegens studios/de bazen daarvan of zelfs de directe ontwikkelaars? Ik vind het verschrikkelijk. Ja, ik snap de teleurstelling als je er geen kunt kopen of als er iets mis gaat met je bestelling. Maar doodsbedreigingen? De wereld waar we in leven wordt echt steeds gekker… allemaal mede (of eigenlijk voornamelijk) door Social Media.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 januari 2021 09:56
    @Godjira voor social media was het alleen mogelijk om je mening te uiten als je op een zeker level zat. Door social media heeft iedereen toegang dus ook de gekkies helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Godjira

    • 11 januari 2021 10:49
    @Roy36NL Ja, dat is ook wat ik bedoelde eigenlijk. Social Media heeft dit gedrag wel deels "aangewakkerd" naar mijn mening. Daarvoor was het in ieder geval meer moeite, wat in veel gevallen teveel moeite was voor het overgrote meerendeel. Het is te triest voor worden dat om games, consoles, etc. doodsbedreigingen gedaan worden :O

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Phoenix_the_II

    • 11 januari 2021 22:04
    @Godjira Nee, de wereld was al gek, je wordt steeds meer bewust van het walgelijke gedrag van mensen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 11 januari 2021 09:52
    Jeetje zeg. Dat is toch belachelijk. Zonde, ik vind het mat zwarte uiterlijk van deze versie veel mooier dan het witte glossy plastic van het origineel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2021 10:01
    vraag me af hoeveel bedrijgingen ze hebben gehad?
    Maar kennelijk is er veel vraag naar dit brute zwarte design kan nog steeds niet begrijpen waarom sony voor het lelijke witte is gegaan, neem aan dat zo iets ook hebben gedaan voor dat er een keuze werd gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 januari 2021 10:05
    @hulstpower hahaha ja ik heb hetzelfde elke keer als ik er naar kijk denk ik waarom ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2021 10:12
    @Roy36NL Ben dit keer voor series x gegaan want zwart staat gewoon beter onder me tv en gamepass.
    Maar als ik deze ps5 had kunnen krijgen was ik meteen verkocht.
    Hopelijk met release van god of war dat ze een zwarte hebben anders moet ik toch een witte kopen helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 11 januari 2021 11:22
    @hulstpower wat ik begrepen had is dat ze 305 exemplaren hebben weten te bemachtigen en dat er zo’n 48000 geïnteresseerden waren. Mede ook omdat verschillende nieuws zenders en game sites hier aandacht aan hebben besteed. En als je zoveel meer vraag dan aanbod hebt worden er een hoop teleurgesteld waar een gedeelte doodsbedreigingen zonder nadenken uiten of besef hebben wat voor effect dit heeft.

    Is mij alleen niet duidelijk hoe ze hier aangekomen zijn, zo’n jong bedrijfje wat zoveel consoles heeft weten te bemachtigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2021 12:10
    @Jumpman denk zelfde zoals de groep in de uk (bots gebruikt)
    Of ze hebben het via een eerlijke manier gekocht bij playstation, maar ik gok van niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 11 januari 2021 13:02
    @hulstpower precies dat denk ik ook. Dan praat dat niet de bedreigingen goed maar kan ik minder moeite hebben dat het verkopen van die consoles mislukt. Als ze allemaal voor de normale prijs verkocht worden lijden ze geen verlies en kunnen ze beter een dienst verkopen waar ze je ps5 kunnen pimpen. Daar is duidelijk interesse en vraag naar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2021 13:23
    @Jumpman
    Ja maar dan zouden ze dus niks verdienen.
    Met wat ze doen en wat de huidige prijzen zijn voor een ps5 vind ik het nog wel mee vallen.
    lagen ze nou gewoon in de winkel dan waren ze vrij duur maar dit valt nog mee, zal het zelf niet betalen maar goed heb gekkere prijzen gezien voor een ps5 de laaste 2 maanden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 11 januari 2021 13:55
    @hulstpower als ze normaal zijn ingekocht bij Sony dan is de marge zoiezo minimaal maar daarom denk ik ook dat ze hun diensten moeten aanpassen. Vroeger had ik een kennis die verschrikkelijk goed kon paintbruchen. Die heeft een tijd lang consoles zoals de Xbox 360 van een uniek en schitterend uiterlijk voorzien. Had ie een prima boterham van. Denk dat dit bedrijf zich daar ook beter op kan richten. Wie weet gaat dit nog gebeuren 🙂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 januari 2021 10:17
    Ja dan zal je wel zo’n ps5 krijgen met Griekse en Noorse symbolen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2021 10:27
    @Roy36NL bedoel niet met een bundel perse.
    Maar een losse zwarte ps5 met god of war anders word het een witte of een bundel want god of war zou ik day one moeten spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 januari 2021 10:34
    @hulstpower ik hoop zo dat het 2021 uitkomt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2021 12:11
    @Roy36NL ik ook want dan weet ik wat ik eind dit jaar ga kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 11 januari 2021 14:12
    Oh wow dit moest gewoon het uiterlijk zijn van de ps5. Veel beter en valt minder op bij je zwarte tv, want komop 90% heeft een zwarte tv of de tv is zwart wanneer hij uit staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 januari 2021 18:41
    @GoofyZ3 Uit? 😆

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 11 januari 2021 22:53
    Net zoals velen vind ik ook dat DIT de kleur had moeten zijn waar ze de PS5 standaard mee leverden, dat wit heb ik altijd al lelijk gevonden.