Nieuws
Marvel Avengers laura bailey interview

Verkoop Avengers voldoet niet aan verwachtingen Square Enix

Niet zo super

Geschreven door Erik Nusselder op
De verkoopaantallen van Marvel's Avengers voldoen niet aan de verwachtingen van uitgever Square Enix. Dat blijkt uit een financiële presentatie van het bedrijf.

De uitgever geeft toe dat de game zijn ontwikkelingskosten nog niet heeft terugverdiend. De verkoopaantallen van het spel zijn 'lager dan verwacht', zei directeur Yosuke Matsude.

Square Enix houdt wel hoop dat de game in de toekomst meer zal verkopen door de toevoeging van nieuwe uitbreidingen. Volgend jaar komt bijvoorbeeld Spider-Man naar de PlayStation-versie van de game. "We hopen de langzame eerste verkopen recht te trekken door veel nieuwe content uit te brengen om de verkopen te laten groeien."

Mede door de teleurstellende resultaten van Marvel's Avengers schat een investeerder tijdens de presentatie dat de gamesafdeling van Square Enix afgelopen kwartaal zo'n 56 miljoen euro verlies heeft gedraaid. Volgens de uitgever hadden ze winst gemaakt als Avengers niet zo was tegengevallen. Naast de ontwikkelingskosten is er namelijk ook veel geld uitgegeven aan de reclamecampagne voor de game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Google verkent geen andere verdienmodellen voor Stadia Omzet CD Projekt Red is afgelopen kwartaal gestegen
20

Reacties op: Verkoop Avengers voldoet niet aan verwachtingen Square Enix

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TheChief

    • 26 november 2020 12:04
    Mooi. Niet meer dan verdiend als je een game voor een normale prijs verkoopt en vervolgens vol stopt met microtransacties.

    Er zijn aardig wat recensies geweest die dit hebben aangestipt en wellicht hebben veel mensen de game daardoor links laten liggen. Hopelijk leren ze als developer hier iets van voor hun volgende project.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 26 november 2020 12:09
    Kon ik ze ook wel vertellen, was echt zo'n button bashing voorspelbare k.t game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Daan6661

    • 26 november 2020 12:52
    Lijkt wel of al het geld naar marketing is gegaan. Alle grote media bedrijven hadden het er vol lof over en het blijkt gewoon poep te zijn. Vond de beta erg tegenvallen al, gelukkig verder geen tijd en geld ingestoken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 26 november 2020 13:06
    Alsof ze zelf niet zagen, dat dit een vrij simpele en eentonig titel was die meer op het succes van de films hoopte te scoren. Had het nou een kwaliteitsniveau van de batman games en de spiderman, dan hadden meer gamers hem gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 26 november 2020 14:07
    @Aquemini De intentie was er wel om er een spiderman niveau game van te maken. Ben vooral benieuwd wat er nu met de postgame support gaat gebeuren, want ze hadden er duidelijk niet op gerekend dat de verkopen zo zouden tegen vallen. Beetje een gevalletje Anthem EA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 26 november 2020 13:06
    Snap ik ook wel, niemand zit te wachten op nog een commerciële money grab zonder diepgang van zo'n uitgemolken franchise als Avengers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Quorumz

    • 26 november 2020 13:19
    nog erger dan Anthem (en die is eigenlijk best goed gedaan ondanks de matige start)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 26 november 2020 14:08
    @Quorumz Wat is nu eigenlijk de status van Anthem? Hij begon slecht, had toen ene paar patches, en toen ging het over een complete reboot. Maar is die ooit gekomen of nog in ontwikkeling?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Quorumz

    • 27 november 2020 06:48
    @WvA daar zijn ze idd nog steeds mee bezig v2.0 we zijn al een jaar later, geen idee wanneer die komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 november 2020 13:28
    Beter maken ze een top down game met 4 player co op en dan lekker vijanden raggen etc. Op de xbox deden ze dit ook met xmen, en dat was best vet! Avengers moet gewoon een online of bank hang spel worden dat je met je maten kan spelen op 1 scherm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 26 november 2020 13:32
    Even een ander geluid:

    Ik vind het spel erg leuk en vermaak me elke week wel enkele uren mee met het lvl-en van m’n characters.

    Had het spel bij launch bugs? Jazeker, maar de meeste stabiliteitsissues zijn opgelost.
    Heeft het spel weinig end-game-content? Jup, maar net als andere bedrijven heeft COVID hun ook hard geraakt. En niet te vergeten, veel van deze soorten games hadden dit probleem ook. Gewoon parkeren en later terugkomen.

    Dat hele MTX / battlepasses verhaal is imo beetje overdreven. De bedoeling is dat dit spel een live service wordt zoals Destiny, Division, etc. en dan moet geld verdiend worden. Prima om dat alleen met cosmetische dingen te doen (die je voor een groot gedeelte kan unlocken).

    Ik hoop dat de verkopen nog beetje oppakken nu met de sales enzo. Zie het spel in de verkoop staan voor 20 euro en voor de single player alleen al is dat een prima prijs. Zeker als je Marvel fan bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 26 november 2020 14:50
    @NrFive Ik respecteer je mening… maar ik kan hem tegelijkertijd ook niet helemaal serieus nemen aangezien ik tegenwoordig teveel gamers zie die geestdodende taken zonder enige uitdaging als "leuk" bestempelen.

    "levelen van characters" noem jij als datgene waar je plezier aan beleefd. Je kunt echt niets anders noemen dan een stukje bijzaak in een gameplay loop? Hoe hol is dit spel dan wel niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 26 november 2020 15:09
    @gimbal2

    Ik game niet zo heel veel per week, dus ben nog bezig met de “lagere” missies om door te lvl-en. De zogenaamde raids etc, daar ben ik nog geeneens. Vandaar vermaak ik me nog prima, ben nog niet bij de endgame content als het ware :)

    Ander voorbeeld:
    Toen ik The Division 2 speelde, alles uitgespeeld, maar had mezelf de opdracht gegeven alle gear te grinden voor mn pistol build. Alle unieke items gevonden en redelijke versies van de ondersteunende items en was toen klaar met het spel. Gaf me voldoening en was (eventueel) klaar voor DLC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 26 november 2020 16:18
    @NrFive Ik ben het helemaal met je eens. De SP verhaallijn vond ik erg fijn. Het spaarzaam toevoegen van karakters was goede afwisseling. En je had echt een superhelden gevoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknoootje

    • 26 november 2020 13:40
    Ik heb me met de singleplayer campagne prima vermaakt. Multiplayer ook wel eventjes, maar na een korte tijd heb je dat ook wel gezien. Gezien dat allemaal op hetzelfde neerkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KLUUT

    • 26 november 2020 13:50
    @Teknoootje Same here, na de single player uitgespeeld te hebben spel verkocht. De aanvullende content kon mij niet meer boeien. Wel heb ik me heel goed vermaakt met de SP.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 26 november 2020 15:35
    als de singleplayer echt heel leuk was had ik dit gekocht, helaas valt die echt behoorlijk tegen, dus snel een refund gedaan op steam. Het was zo extreem cringy, maar dan ook echt extreem, de superhelden zien eruit als een aardappel, het hoofdpersonage is ronduit irritant.

    De echte doorslag was het moment dat de combat begon, wat ontzettend saai om te doen, zelfs het gene waar ik het meest naar uitkeek, rondvliegen met iron man, voelde echt niet goed. Dat het spel daarna ook nog eens keihard crashte zorgde er voor dat ik dit nooit meer zou willen spelen.

    toch voelde het aan alles dat er zoveel meer mogelijk was, maar het leek wel alsof de developers er gewoon geen feeling mee hadden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 26 november 2020 17:27
    Niet zo gek als je een kut game maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 26 november 2020 19:55
    Deze game gaat net zoals Anthem (en alle andere live service games) een stille dood sterven. Een incomplete game, vol met bugs en glitches, een teleurstellend loot systeem, en microtransacties waar duidelijk meer aandacht aan was besteed dan aan de ontwikkeling van de game zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 29 november 2020 10:54
    Beetje als Jedi Fallen Order, heel eentonig en saai voor een franchise en universum met zoveel info, karakters en avonturen. Dit soort games zijn bijna werk zo vermoeiend kunnen ze zijn om te spelen en doorheen te komen.