HomeLan had een interview met Grin, de makers van Bandins - Phoenix Rising, een vehicle based 3D shooter. Aangezien er erg veel games in dit genre uit gaan komen binnen afzienbare tijd was het natuurlijk een logische vraag wat Bandits nu onderscheid van de andere vehicle-based shooters:HomeLAN - There have been a lot of games released that share some things with BANDITS (Twisted Metal being on of them). What will set your game out from the crowd.

Bo Andersson - You know it is like sitting in a bar looking at the crowd of nice brunettes, asking yourself who you should approach, and so a Swedish blond walks in - and suddenly there is no crowd.

No seriously BANDITS is a 21st century product and by that we are already ahead in terms of graphics and AI advancements. If gamers liked games with similar themes - super they will love BANDITS as this is the extrapolation of the genre.

I think BANDITS is one of those few games that have been developed with as much time as the developers need - nothing is rushed. GRIN funded the project to the last moment and therefore we could develop the critical mass in our own tempo and from our own vision - rare these days.

What will really make it stand out? Well hard to say really as the game has a really good general feel to it - it is pure fun and easy to get into and I guess that will make it stand out as one of the better games this year. Verder wordt er in het interview ingegaan op het multiplayer gedeelte van het spel, iets waar de makers extra hun best voor doen. Daarnaast kunnen we ons aan een drietal demoversies verwachten, een singleplayer demo, een multiplayerdemo en een speciale demo voor internet café's (vraag me niet wat daaraan verschilt). Deze demo's zouden half september één voor één op internet moeten verschijnen. Lees het hele interview hier.