Woensdag kwamen we met het nieuws dat het Amerikaanse bedrijf Engage reclames in Valve's Counter-Strike toont. Voorlopig worden alleen Amerikaanse gamers door deze ongein lastig gevallen. Er is echter mogelijk licht aan het eind van de tunnel, want Valve schijnt helemaal geen goedkeuring voor de reclames gegeven te hebben.

Valve zou zelfs geen contact met het reclamebedrijf hebben gehad, waardoor advocaten het nu mogen uitvechten. Volgens Doug Lombardi moet men voor reclame en ander commercieel gebruik van Counter-Strike geschreven toestemming van Valve hebben.

De advertenties in Counter-Strike worden door het bedrijf IGA International verzorgd, dat mogelijk een deal heeft gesloten met de admins van de Counter-Strike servers.Objective

Increase awareness around Subway's $2.49 daily special in targeted DMA

Drive sales from Subway's heavy users (men 18-34)

Tactic

Launch 3-week campaign in the most popular online action game played among men 18-34

Run in-game campaign in tandem with regularly scheduled TV flighting, increasing total audience exposure

Result

Delivered more than 200,000 local market impressions for less than $29 CPM

Reached 31,000 unique gamers

Achieved 19,036 eyeball hours of exposure

Received 94% ad recall in post-campaign survey