Unreal heeft bij veel gamers mooie herinneringen achtergelaten. De eerste keer dat je het ruimteschip verlaat en de wereld van Na Pali ziet of die keer dat je in een donkere gang zit en er een aantal Skaarj op je afkomen. Over twee maanden krijgen deze herinneringen een vervolg, want Unreal 2 is zo goed als klaar. Volgens Legend's programmeur Scott Dalton moet er alleen nog wat getweaked worden en is men op zoek naar de laatste bugs. Een release in januari wordt dan ook niet tegengesproken.QAPete: Do you have all of the things from the latest UT 2003 engine build in Unreal II? Scott Dalton: We have most of the changes - there are a few different things. We're using our own particle system, so that's different, and we're using our own skeletal system, so that's different, but other than that, I'm pretty sure everything else is in there. There may be a few minor things here or there, but recently the guys from Epic came and integrated a bunch of the major UT 2003-specific features into our builds. In het interview kom je ook meer te weten over de lichteffecten, de AI en dat het spel redelijk lineair zal zijn. Er is ook een preview gemaakt waarin we kunnen lezen dat het ongeveer 25 uur zal duren om het spel uit te spelen, maar dat er genoeg missies zijn die je opnieuw kunt spelen.