Quebec heeft Ubisoft Montreal tot nu toe alleen ondersteund in de ontwikkeling van de Assassin's Creed-games, maar werkt nu met een eigen game in de serie. Hierdoor wordt de werkdruk voor Ubisoft Montreal mogelijk verlicht. "In Montreal wilden we meer tijd hebben om aan de Assassin's Creed-franchise te werken", aldus Raynaud tegenover CVG.

Raynaud vervolgt: "We hebben veel jaarlijkse Assassin's Creed-games gemaakt in Montreal en soms hopen we op meer tijd om beslissingen te nemen en te experimenteren." Hij stelt wel dat meer tijd niet meteen de oplossing is en dat strakke deadlines ook hun voordelen hebben: "Als je een releasedatum moet halen, maak je altijd goede beslissingen gericht op de spelers."

Ubisoft Quebec heeft al meegewerkt aan eerdere Assassin's Creed-games. De studio maakte samen met Ubisoft Montreal Assassin's Creed: Brotherhood en ontwikkelde ook de Wii U-overzettingen van Assassin's Creed 3 en Assassin's Creed 4: Black Flag. Daarnaast heeft het met Ubisoft Montreal samengewerkt aan de meest recente Assassin's Creed-games, Unity en Rogue.

Begin dit jaar kondigde Ubisoft aan zijn Quebec-studio uit te breiden. In een periode van drie jaar moeten er honderd banen bijkomen, wat het totaal aantal werknemers tot ongeveer vierhonderd brengt.