Volgens ontwikkelaar SimBin moet GTR in november van dit jaar in de winkels liggen. Dat deze releasedate dichterbij komt is wel te merken aan de verschillende previews die opduiken en, zoals een aantal dagen geleden was te lezen, de officiële site die online is gegaan. De zweedse gamesite FZ had onlangs een interview met één van de makers en onze landgenoot Jay Ekkel over een aantal aspecten van de game. Ook werd één van de coureurs die meewerkt aan de game een paar vragen gesteld over hoe hij denkt over GTR. Het interview is hier te lezen. Ook is op de site alvast een preview van de game te bekijken. FZ: Maximum amount of players? Jay: In single player it's 56. Online it's 56 aswell, theoretically speaking, but in reality this is too much. For a normal computer 12-15 works fine. Dedicated server can obviously take more. FZ: What makes GTR different from other racing games? Jay: The realism. Our ambition is to make as realistic game as possible. Since we today have access to data from cars in the FIA GT-race series we can make physics and driving feeling that still isn't around in another games. Besides that, the drivers Henrik Roos and Magnus Wallinder have been part of the development. With the help of their knowledge and feedback GTR is a game that won't have any competitors.Wat langer geleden was er ook al een interview te lezen op de site van RaceSimCentral. Daarin werd duidelijk dat een mogelijke opvolger van GTR waarschijnlijk ook andere race-leagues zal bevatten. Mede-developer Bram Knot zei dat leagues zoals de JGTC, Le Mans, British GT en vele anderen hem heel leuk leken om te implementeren in de nieuwe GTR.

Tot voor kort was er nog geen publisher bekend voor GTR, maar er duiken nu berichten op dat EA wel eens de taak op zich zal kunnen nemen om de game uit te geven. Eén ding is tenminste zeker. Zij kunnen ervoor zorgen dat GTR geen underdog meer is.