De eerste modus maakte spelers heel klein en plaatste hen in een arcadekast waar zij hordes aan vijandig speelgoed moesten verslaan, als een soort tower defense. De tweede werd intern 'Spec Ops' genoemd en liet vier spelers samen stukken van de singleplayer doorlopen.

Beide multiplayermodi zouden inmiddels geschrapt zijn, waarna het team dat hieraan werkte op de singleplayer is gezet. Het is niet bekend of er nog een multiplayercomponent resteert of dat Infinite een pure singleplayergame wordt. Ontwikkelaar Irrational Games heeft niet direct gereageerd op het gerucht, maar zegt bij monde van baas Ken Levine dat de studio altijd nieuwe dingen probeert en dat iets alleen het eindproduct haalt als het goed genoeg is.

Hij laat verder weten dat het "volkomen normaal" is dat er binnen een team van 200 man mensen vertrekken, dit in reactie op het recente vertrek van twee topmannen, de art director en director of product development. Volgens Levine is er niets ongewoons aan de hand binnen Irrational en werkt vrijwel iedere veteraan van de eerste BioShock ook nog aan Infinite. Onlangs werd bekend dat Rod Fergusson van Epic Games zich heeft aangesloten bij de studio. Hij zou aangetrokken zijn om de game helpen af te maken.