The Stomping Land-ontwikkelaar verlaat studio | Gamer.nl

The Stomping Land-ontwikkelaar verlaat studio | Gamer.nl

PC PREVIEW - Gamers wennen als geen ander aan nieuwe ontwikkelingen. Een coversysteem is nog niet ge&#239ntroduceerd, of wij verwachten dat alle soortgelijke games minimaal een coversysteem hebben. Hoe raar was het dan ook dat De Sims 4 lanceerde zonder de mogelijkheid om beroepen daadwerkelijk uit te oefenen? De Sims 3 had dit immers ge&#239ntroduceerd met de Ambities-uitbreiding. Het vierde deel gaat dat eindelijk rechttrekken met een eigen beroepenuitbreiding. Wij mochten keihard aan het werk met De Sims 4: Aan het Werk!

Vlad Konstantinov schreef in januari dat hij al sinds december niets meer van de hoofdontwikkelaar Alex Fundora had gehoord, ondanks verscheidene pogingen om contact te zoeken. Konsantinov zei ook dat Fundora hem nog geld schuldig was, en dat hij genoodzaakt was om de texture-ontwerper uit eigen zak te betalen.

Inmiddels heeft Konsantinov een deal gesloten met Octagon Interactive, de makers van Beasts of Prey. Net als The Stomping Land is dat een sandboxgame met dinosauriërs. Konstantinov gaat de dinosaurusmodellen voor deze game maken. Daarmee verlaat hij The Stomping Land-maker SuperCrit.

The Stomping Land is in 2013 gefinancierd via Kickstarter, en kwam in mei 2014 uit op Steam Early Acce . Het is al enige tijd stil rond de ontwikkeling van de game: de Facebook- Twitter- en Steampagina van het spel zijn al sinds september niet geüpdatet. Het spel was toen ook zonder opgaaf van reden niet meer te koop op Steam, hoewel dat nu wel het geval is.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou