Tijdens E3 meldde Ubisoft dat de racegame spelers liet rondrijden door de complete Verenigde Staten, maar Boukhelifa noemt dat "dichterlijke vrijheid". "Maar het is echt gigantisch. Het bevat meer dan tienduizend kilometer aan wegen." De game bevat meerdere belangrijke regio's die geleidelijk worden ontgrendeld: New York, Miami, de Mountain States, Las Vegas, het midwesten en de westkust.

Volgens Boukhelifa heeft de ontwikkelaar goed nagedacht over wat de juiste grootte van de game zou zijn. "We hebben een jaar onderzoek gedaan omdat het zowel technisch als gameplaytechnisch belangrijk is. Wat is de juiste grootte om een interessante spelwereld te bieden? We willen 'groot' omdat we willen dat mensen kunnen ontdekken, door heel de woestijn kunnen rijden, maar niet te groot voor de algemene ervaring. Je bent altijd een minuut verwijderd van een missie. We hebben nu de perfecte balans."

In principe kunnen alle spelers van de wereld elkaar tegenkomen in dezelfde game. "Alleen het gebied rondom de speler is peer-to-peer", zo legt Boukhelifa uit. "Iedereen zit op een aantal gelokaliseerde servers en die servers werken samen."