Spells of Gold zou volgens ontwikkelaar Buka een mix zijn tussen RPG en handels simulatie. Verder wacht er een gigantische wereld voor de speler met honderden steden, waarin hij een non-lineair verhaal en los staande missies kan volgen. Spells of Gold zou dan ook een spel zijn waarin je al je vrije uurtjes in kunt opmaken. TTG nam de proef op de som en testte de laatste build van het spel, wat een erg standaard gameplay bevat, grafisch gedateerd is, goed in elkaar zit, maar een aantal problemen bevat die het spelplezier bederven.In addition to the fact that you need to travel back and forth a lot, trading and delivering messages, you'll be attacked by bandits or monsters every time you want to enter or exit a city. You don't always have to fight bandits, they can also be bribed – and if you're feeling in good shape you can always outrun them. It's however very annoying to deal with this every time you exit/enter a city. You travel in a "map mode" between the cities. On the "map mode" you point on your destination and then it tells you how long it will take to get there. Time is important only when carrying goods that can get spoiled. Similarly you travel through portals to other worlds that looks slightly different, but still lifeless and stagnant as the others. Naast de preview is er ook een aantal screenshots verschenen. Spells of Gold zou 27 juni moeten uitkomen, meer info vind je op de officiele site.