"Het valt niet te ontkennen na ongeveer zes jaar sinds de lancering van de PlayStation Portable", reageert Yoshida op de stelling dat de PSP, met name door de komst van Nintendo's 3DS, een beetje oud begint te worden. "Toen we de PSP lanceerden was het systeem het nieuwste, grootste en helderste ding dat we hadden - en na vijf of zes jaar en vele games kunnen we niet ontkennen dat mensen het een beetje oud beginnen te vinden."

"Maar we proberen altijd de markt uit te breiden. Onze focus is nu om ons op een jonger en casual publiek te richten en we maken games voor dat publiek", aldus Yoshida. "Wanneer je naar technologie kijkt, is het altijd zo dat onze onderzoeksteams kijken naar wat er nieuw is op de markt. Dus ja, we kijken naar nieuwe technologie en de opties die er zijn. Dit is echter niet het moment dat ik er iets over kan zeggen."

Concurrentie

Yoshida ziet zowel Apple als Nintendo als een grote concurrent, maar hij ziet wel verschillen in de sterktes van de verschillende platformen: "Als je vanaf een afstand kijkt concurreren we omdat we games op een draagbaar platform aanbieden en soms gaan we inderdaad achter dezelfde doelgroep aan. Maar qua games zijn de soorten producten die we op de PSP aanbieden behoorlijk anders dan wat Nintendo doet met de DS en Apple met de iPhone en iPod Touch."