Een maand geleden kondigde Vivendi Universal een nieuw deel in de Tribes serie aan, namelijk Tribes: Vengeance. Irrational Games, bekend van System Shock 2 en Freedom Force, zou dit keer de ontwikkeling op zich nemen, aangezien ontwikkelstudio Dynamix vorig jaar gesloten werd. Een van de meest aansprekende punten in deze Tribes is de aanwezig singleplayer campaign. Tribes is van oorsprong erg multiplayer gericht en in Tribes 2 was het singleplayer gedeelte niet meer dan een training voor de multiplayer actie. Dit zal in Vengeance echter anders zijn.Action Vault: What led to the decision to have a full single-player campaign and has this led to any particular challenges? How will Tribes: Vengeance tie in with the other games, and how important and complex is the story element?

Ed Orman: Primarily, I think this was a recognition that there are a lot of gameplay elements from multiplayer that could be leveraged in a single-player game - so many, in fact, that it's a crime it hasn't been done before. Also, I think that there is a market for people who just want to play a single-player game, or who might be drawn into multiplayer by the single-player experience.

But we never wanted to just have a bunch of unrelated missions - the story is designed to drive the campaign and it's what holds the single-player game together. Welke lokaties, figuren en verhalen op je staan te wachten in Tribes: Vengeance kun je in dit interview lezen. Tevens heeft men wat artwork van deze Unreal engine powered shooter toegevoegd aan de tekst.