SimCity-maker: 'EA investeert flink in stabiele lancering' | Gamer.nl

SimCity-maker: 'EA investeert flink in stabiele lancering' | Gamer.nl

The King of Monsters. Die titel verdien je niet zomaar. Die titel krijg je als je daadwerkelijk de koning van de monsters bent, als je van het kaliber Godzilla (Gojira voor intimi) bent. We waren graag wat ouder geweest om zo met knikkende knieën voor een tv te kijken naar de originele Godzilla uit 1954. Toen was een man in een pak die op miniatuurhuisjes stampte nog voldoende om je de stuipen op het lijf te jagen. Anno 2015 is Godzilla meer een culticoon dan daadwerkelijk een angstaanjagend monster. Toch heeft de koning nog altijd een bijzondere aantrekkingskracht, waardoor we toch graag weer heel Japan aan gort trappen in de nieuwste Godzilla-game.

Als je naar onze recente lanceringen kijkt, dan zie je dat ze redelijk vlekkeloos geweest zijn. Battlefield 3 had een enorm aantal spelers en bleef extreem stabiel en ik denk dat Star Wars: The Old Republic een van de meest stabiele MMO-lanceringen was", aldus Bradshaw.

Bradshaw praat ook over hoe Maxis de eventuele gevolgen van verbindingsverlies in de multiplayer aanpakt. "Ik wil niet dat spelers een slechte verbinding of downtime moeten tolereren. Het asynchrone aspect van de multiplayer stelt ons in staat om erg gracieus om te gaan met hoe we dit soort opstoppingen aanpakken." Dit zou moeten voorkomen dat spelers voortgang verliezen als hun verbinding wegvalt.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou