Return to Castle Wolfenstein zal zeker in Duitsland voor de nodige ophef zorgen. Net als het origineel deed ongeveer 10 jaar geleden. Over Duits gesproken, de soldaten in het spel zullen tijdens het spel Duits praten en in de cut scenes Engels, zodat iedereen die geen Duits spreekt toch het verhaal kan volgen. De zinnen en kreten die de soldaten tijdens het spel zullen zeggen komen bijna allemaal uit het oude Wolf3d, en dat is goed nieuws voor al onze old skool vrienden

De Duitse site Planet-Wolfenstein had een kort inteview met Gray Matter over de Duitse versie, RTCW en de Quake3 engine en waarom Gray Matter geen eigen site heeft.Planet-Wolfenstein: We all know that RTCW will be first of all a solo experience, although the MP part is a very important part, with regard to the fan community to let the game "live" long. Like Half Life. We know that you do not want to tell us something about special MP modes or so yet, but can you say that the standard MP modes will be supported like deathmatch, CTF or TD? Greg Goodrich: As was shown recently at QuakeCon 2001, multiplayer has been getting a lot of attention lately. Our friends at Nerve Software have taken our asset base and have created a wonderful multiplayer experience with it. We are focusing all of our attention towards a 'Team' based multiplayer game, where players will choose to fight for the 'Axis' or 'Allies' during WWII. The multiplayer portion of Wolfenstein is being developed with a global audience in mind. Therefore we shouldn't have any problems with varying versions of the content. In the tradition of id Software, all tools, source and such that were used to make the game will eventually be released to the public as well, so I can imagine there will be all sorts of mods for multiplayer popping up before too long. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat er een Counter-Strike Mod voor Wolfenstein komt, aangezien deze Mod onderhand voor elk nieuw spel uitkomt Je kan hier wat in-game beelden zien zoals het laadscherm, de console en de briefings.