Respawn CEO biedt excuses aan fans na Apex-Reddit incident

Respawn CEO biedt excuses aan fans na Apex-Reddit incident

Respawn CEO Vince Zampella biedt zijn excuses aan met betrekking tot het Apex-Reddit incident (lees href="https://gamer.nl/artikelen/nieuws/respawn-in-verhitte-discussie-met-spelers-op-reddit/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">hier </a>meer over het incident) waarbij er een hevige discussie ontstond tussen Respawn-ontwikkelaars en Apex-spelers.

In een tweet gericht naar de Apex Legends-gemeenschap biedt Vince Zampella zijn excuses aan namens het Respawn-team. Zampella zegt dat een aantal van de Respawn-medewerkers de lijn hebben overschreden maar dat hij alsnog achter zijn team staat, dit met betrekking tot reacties van spelers waarbij de levens van de medewerkers en hun familie werd bedreigd. Wel zegt hij dat zij er niet aan mee hadden moeten doen maar dat zij het goede voorbeeld hadden moeten geven.

“Het hebben van een open, gezonde relatie met onze gemeenschap is ontzettend belangrijk voor iedereen bij Respawn,” zo sluit Zampella het bericht af. De reacties op Twitter zijn gemengd, er zijn nog altijd gebruikers die roepen om het ontslaan van de desbetreffende ontwikkelaars en andere die hun verdedigen.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Precies in de lijn der verwachting.. je kunt natuurlijk niet het publiek wat je bijltje en kostuumpje van 178 euro aan lootboxen moet gaan kopen voor eikels uitmaken.

0

@casualkiller Wellicht inderdaad dat 'sukkels' een betere term zou zijn.

0
test

Lol @fonsrutte

0

@casualkiller Het zijn alleen maar lootboxen als je ze niet allemaal koopt. Dus hou je niet van €7 lootboxen? Niet zeuren, gewoon de volle €178 aftikken. ;)

0

Tja... Het wordt tijd voor een "chatbewijs" en alcohol slot voor beide partijen... Ik heb niet de illusie dat dit met een enkel "Sorry, maar..." weer helemaal vergeven en vergeten gaat zijn. Hoe kan je beweren dat je een open discussie wil als iemand zich zo laat kennen tegen een hele groep door het gedrag van een klein deel? Het slaat een goed gesprek helemaal dood.

0
test

@Martijn_M Wel, de game community en de social media in het algemeen kunnen echter nogal eens erg giftig zijn, met doodsbedreigingen en zwaar overtrokken reacties op zelfs de kleinste nietswaardigheden. Blijkbaar waren een paar developers daar even helemaal klaar mee en hebben ze een paar relatief milde scheldwoorden aan de gamers community gewijd. Dom? Uiteraard. Onprofessioneel. Dat zeker. Maar kom, het zijn ook maar mensen. Als je dagelijks zoveel onnodig gif over je heen krijgt, dan is het helemaal niet raar als je eens een keertje daar níét zo nuchter op weet te reageren. Wat je geeft is wat je ontvangt. Als je gif geeft, krijg je gif terug. Als jij dus bot, giftig en opgefokt bent, dan moet je niet klagen als je soms de bal terug krijgt gekaatst. Doe dan zelf eerst eens normaal. En natuurlijk, als je als bedrijf op allerlei mogelijke manieren probeert je klanten uit te zuigen, dan mag je ook felle kritiek en boosheid verwachten. Maar dat kan dan ook op een normale, beleefde en goed onderbouwde manier. Is de kans ook nog eens een heel stuk groter dat er daadwerkelijk naar je geluisterd wordt. En anders kun je altijd nog gewoon je portemonnee laten spreken.

0

@Robert-Frans Met die reden heb ik het ook over BEIDE partijen. Ik heb al eerder ergens gezegd dat F2P een slangekuil is. De basis is misleiding en dan mag je niet verwachten dat je "fanbase" echt slim is. Als je niet het vermogen hebt om dat gif te incasseren moet je je ook niet in die slangenkuil willen meedoen. Dat een CEO voor zijn mensen opkomt is normaal. Ik heb zelf meer dan eens een oorlogje voor mijn mensen gevoerd. Maar alleen als ze het verdiende, als ze zelf de fout in waren gegaan steunde ik ze wel maar ging ik niet de (soms leterlijke) klappen opvangen. Die zelfde mensen wisten ook dat ze gewoon goed hun werk moesten doen, anders hadden ze een slechte aan me! Door in zijn toon te laten weten dat hij het best wel kan begrijpen en het ook normaal vind dat zijn mensen tegengas geven haalt hij alle kracht uit zijn excuus. Dat bespreekt hij dan maar later bij de koffie. Maar ook naar zijn mensen toe zit hij fout: Hij had die hele discussie zelf moeten voeren of via een goede woordvoerder. Het verdedigen van bedrijfspolitiek moet je niet op dit nivo door je ondergeschikte laten doen. Daar ben je CEO voor, daar krijg je je topsalaris en bonus voor. De portemonnee spreekt al, kijk maar hoe de aandelen EA afgelopen jaren steeds maar stegen. Tot dat ze eindelijk onder vuur zijn genomen voor hun politiek, 40% weg in een jaar tijd...

0

Het is inderdaad eigenlijk heel oneerlijk, maar toch kom je er bedrijf het minst vanaf. Er moet gewoon een community manager op zo'n forum zitten die de belangrijkste punten met het de team bespreekt die vanuit de community komen. Ik zou het ook zeer moeilijk vinden om niet te reageren en de personen die vanuit de community dergelijke berichten plaatsen zijn eigenlijk de grootste eikels, maar het is echt beter om die personen simpelweg te bannen van het forum en een voorbeeld te stellen. Dat kan niet meer als je jezelf ook verlaagt tot dergelijk gedrag. @Robert-Frans

0

Aanbevolen voor jou