Met een goed verkocht eerste deel was er niet veel doorslag nodig voor uitgever THQ om te besluiten Red Faction 2 in de line-up te nemen. Deze 3D shooter voor de Playstation 2 en PC was één van de eerste die volledige deformatie van het omliggende terrein toeliet. Zo kon je (selectief) muren om je heen kapot schieten, waardoor je een andere route in een level kon nemen.

Het tweede deel belooft natuurlijk meer gebruik te maken van de Geo-Mod engine, maar biedt daarnaast ook een stuk meer actie aan. Zo is het nu mogelijk om 2 wapens van hetzelfde type te hanteren. Hierover heeft Gamers Europe meer te melden in een hands-on preview.Red Faction 2 glows gold. It is the needle in the haystack we have been searching for. Even with the small space of time for development between predecessor and sequel, it delivers. The hopes and dreams of first person shooter games have all been answered in this title from what I can see. Everything about Red Faction 2 emits fascination and exhilaration. Normally running around with one CSP-32-Submachine Gun which can penetrate Sopot's body armour like a knife in butter was exciting; now imagine that but with two, yes two, CSP-32-Submachine Guns.

Daarnaast wordt er in de hands-on preview melding gemaakt van de sterk verbeterde muziek in het spel. Deze valt helaas enkel voor bezitters van een Playstation 2 te beluisteren, want een PC of andere console-versie is er nog niet aangekondigd voor ontwikkelaar Volition of uitgever THQ.