Nieuws

PSP-bezitters melden 'opgezwollen' batterijen

Wees voorzichtig

Geschreven door Jacco Peek op
Verschillende PlayStation Portable-bezitters melden dat de batterij van hun handheld opzwelt.

Naarmate meer gebruikers hun PSP checkten werd 'PSP' zelfs trending op Twitter in Japan, wat een flink aantal tweets met gedupeerde bezitters opleverde. In sommige gevallen breekt de behuizing van de PSP open en is de bolling goed zichtbaar.

Het probleem is verre van uniek. Lithium-ionbatterijen maken gebruik van een chemische reactie, die na verloop van tijd onvolledig gebeurt. Daarbij komt mogelijk gas bij vrij, wat ervoor zorgt dat de batterij opzwelt. Een gaslek kan ook een explosie en brand veroorzaken, zoals in 2016 regelmatig gebeurde met de Samsung Galaxy Note 7.

De PlayStation Portable verscheen voor het eerst in 2005 in Europa, een jaar nadat Sony's handheld in Japan verscheen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Update: PlayStation 4-versie van Cuphead vandaag beschikbaar Animal Crossing: New Horizons krijgt op 30 juli tweede zomerupdate
10

Reacties op: PSP-bezitters melden 'opgezwollen' batterijen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ghost

    • 28 juli 2020 16:53
    Met een hamer platslaan en het is weer opgelost. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 28 juli 2020 16:58
    @Ghost Of in de magnetron voor 5 minuten. Mijn batterij was daarna ook niet meer opgezwollen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Colt

    • 28 juli 2020 17:06
    Ik heb er twee liggen. Toch maar ff kijken xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Chiaro

    • 28 juli 2020 17:55
    Vriend van me die nog wel eens in m'n kast door m'n oude gamespul wil rommelen was het een jaar of twee geleden ook opgevallen dat m'n PSP wel erg bol stond. Exact als op de foto's hierboven. Batterij gelijk weg.

    Hij speelt zelf nog met enige regelmaat op z'n eigen PSP en zijn batterij heeft nog nergens last van. Misschien blijft zo'n batterij langer goed als 'ie regelmatig gebruikt blijft worden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 28 juli 2020 18:28
    Ik gebruik mn psp nog altijd op vakantie, maar ik heb er vorig jaar nog een nieuwe batterij in gezet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 28 juli 2020 22:41
    Yep, toevallig kwam ik daar ook een paar weken geleden achter tien ik mijn psp van zijn sokkel zag liggen, bleek de klep dus opengedrukt te zijn door de opgezwollen originele batterij. Inmiddels een nieuwe via aliexpress (originele) gekocht omdat hier dat ding vele malen duurder is en ik de psp eigenlijk nooit echt meer gebruikte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 29 juli 2020 08:12
    @SuperDre Origineel via aliexpress, ik zou toch mijn twijfels hebben :P

    Niet gek overigens dat deze batterijen zo bol gaan staan zoals al omschreven., batterijen moeten gewoon vervangen worden op termijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 29 juli 2020 01:50
    Yep, ook de mijne. In April weer uit de kast gehaald. Mooi ding voor emulatie. After market batterijen zijn niet duur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KipHunter

    • 29 juli 2020 21:35
    Nooit last van gehad, en daar komen ze nou nog mee? Werd er toen nooit over bericht ofzo? Dacht effe dat ik weer in 2004 of later zat, toen dat ding uitkwam… Kunnen we 'm nog terugsturen dan dat we een nieuwe krijgen? :P Ik heb trouwens wel zo'n opgeblazen batterij liggen maar die kwam niet uit mijn PSP.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smayo

    • 30 juli 2020 19:22
    Ding ligt ergens op zolder, toch maar ff checken…