Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws

Kwaliteit PS2-emulatie op PS4 lager in Europa

Vergelijking toont verschillen tussen titels uit verschillende regio’s

Geschreven door Lucas May op

Gekochte PlayStation 2-titels die gespeeld worden op een Europese PlayStation 4 kennen meer problemen dan hun Amerikaanse tegenhangers. In een test van Digital Foundry worden de verschillen duidelijk gemaakt. 

In een vergelijking tussen Europese PAL-games en Amerikaanse NTSC-titels is een duidelijk verschil merkbaar in de kwaliteit van de emulatie. Originele PlayStation 2 PAL-titels werden altijd vertoond in 25fps ten opzichte van 30fps in NTSC-gebieden. In de emulatie van titels op de PlayStation 4 wordt gebruik gemaakt van ‘frame blending’ om de Europese versie te verhogen naar 30fps. Dit zorgt voor stotterende beelden zoals te zien in de vergelijking tussen de twee versies van Grand Theft Auto: San Andreas.

Europese gebruikers worden aangeraden een Amerikaans PlayStation Network-account aan te maken en via de desbetreffende online winkel verschenen PlayStation 2-titels aan te schaffen.

Bron: Eurogamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe manieren om te vechten in Starbound Aanmelden gesloten bèta The Tomorrow Children nu mogelijk
25

Reacties op: Kwaliteit PS2-emulatie op PS4 lager in Europa

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Bonecrusher1973

    • 2 jaren geleden
    Lijkt me vrij logisch, de Europese PS2 games draaiden op de 50hz, dus emulatie is moeilijker…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 2 jaren geleden
    @Bonecrusher1973 Hoezo? Je pakt dan gewoon de PAL verise en emuleert die. Is echt niet te moelijk om een EMU to configureren hiervoor mits je de moeite neemt om de PAL versie te gebruiken voor EU landen.

    Maarja, geld he. zal echt niet zoveel kosten maar toch doen ze het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bonecrusher1973

    • 1 jaar, 10 maanden geleden
    @Maki dat hebben ze juist gedaan, PAL games zijn zwaarder om te emuleren dan NTSC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 2 jaren geleden
    @Bonecrusher1973

    Wat een bullshit
    Ze konden gewoon de originele 25 fps aanhouden voor Europa

    Geld vragen voor zon half werk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bonecrusher1973

    • 1 jaar, 10 maanden geleden
    @RavenMMG

    Dat hebben ze juist gedaan, de 25fps aangehouden, dus dat is een dikke performance drop t.o.v. de NTSC versie.

    Geen bullshit dus, gewoon nadenken ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xanadu

    • 2 jaren geleden
    Maar PAL had volgens mij wel een iets hogere resolutie, maar weinig spellen maakte hier gebruik van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TamaravanStaalduinen

    • 2 jaren geleden
    @Xanadu, klopt. 768x576 (PAL) versus 720 x 480 (NTSC)

    Veel spellen werden echter in de eerste plaats ontwikkeld voor de Japanse of Amerikaanse markt (beide NTSC). Het verschil in resolutie werd vaak opgelost met zwarte balken. Wat je ook zag, was dat het beeld werd opgeblazen en daarom delen buiten het scherm vielen.

    Grappig feitje: de PS2 ondersteunde resoluties zo hoog als 1080i, maar slechts enkele games maakten hier gebruik van. Gran Turismo 4 is het bekendste voorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aurulion

    • 2 jaren geleden
    Waarom is de website van Gamer.nl op een chrome browser niet meer goed in te laden? Ik krijg best veel halve berichten nu te zien en de melding "NULL" waar dus een lap tekst hoort te staan. Het enige wat ik te zien krijg is de titel en de inleiding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 2 jaren geleden
    @Aurulion

    Sinds dag 1 al hier , PC tel en Xbox laden de site maar 50% van de tijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 2 jaren geleden
    Gooi je cache leeg en laadt de pagina opnieuw. Dit is al meerdere malen aangegeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 2 jaren geleden
    @Dennispls

    Onnodig , ze moeten het maar fixen
    Hoef ik ook nergens anders

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 2 jaren geleden
    @Aurulion Mogelijk ad blocker? Probeer deze even uit te zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 jaren geleden
    @ToMaX99 Mijn adblocker staat ook gewoon uit, en ik heb er ook regelmatig last van. En @Dennispls Ik ben het met RavenMMG eens. wij zouden onze cache niet leeg moeten hoeven gooien. Als je een site maakt moet ie gewoon werken. Als jouw computer telkens vast zou lopen neem je ook geen genoegen met "ja dan moet je m elke keer maar even resetten"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 2 jaren geleden
    @darkmanwls Die vergelijking met een PC die vastloopt is bij lange na niet hetzelfde als even een eenmalige actie uitvoeren om het probleem te verhelpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 2 jaren geleden
    NTSC, never the same color

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 2 jaren geleden
    Ik dacht dat ze allemaal een upscaling naar 1080p en 60fps kregen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 2 jaren geleden
    Vind het altijd zo krom dat gezeik tussen PAL en NTSC en zeker in een geval als dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 2 jaren geleden
    @RavenMMG
    Is wel nodig want Gamer heeft daar totaal geen invloed op omdat dit lokaal op jouw PC staat. Als je deze actie niet wil uitvoeren ondanks het advies om dit wel te doen mag je ook niet klagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 2 jaren geleden
    @Dennispls Dan nog is het probleem van de website want dan moeten ze maar niet eerst een niet werkende versie publiceren, dan staat er ook geen verkeerde versie in je cache. Normaal gesproken test je software voordat je het uitrolt in een productie omgeving, met een hele basale test haal je de meeste van deze bugs er meteen al uit dus blijkbaar wordt er gewoon niks getest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 2 jaren geleden
    @pepsi Ik ben het met je eens dat je eerst in een offline omgeving je versie test voor hem online te gooien zodat je niet heel veel fixes moet loslaten en juist daardoor zorgt voor veel verschillen. Dit is echter een hele andere discussie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.