Op de stoerste gamesite van Noorwegen is een interview met Henning Rokling van Innerloop verschenen. Innerloop is de ontwikkelaar van Project IGI en is nu druk bezig met IGI 2. Een van de grote minputen van het originele Project IGI was het ontbreken van een multiplayer optie. In IGI 2 is dit deel gelukkig wel aanwezig en is volgens Henning zelfs uniek. Zo moet een team een aantal onderdelen voltooien voordat het team kan winnen. Het uitspelen van een multiplayer map duurt ongeveer 15 minuten en je hebt dan ook voldoende tijd om te respawnen. Verder moet je ook je wapens kopen en het is volgens Henning dan ook een mix van Counter-Strike en Delta-Force.GIBME: Community Support. Many games lives on and on, no doubt about that, and much of the cause of this is the numerous modifications released. Will you release a level editor and tools which will allow people to tweak and modify the game? Henning Rokling: Yes, will almost guaranteed release tools so that people can make their own MP-levels. On the other hand, it will not be mod-support in the same sense as Quake, Unreal and Half-life. Verder is het saven van een level dit keer wel aanwezig, maar wel met mate. Zo kan je op het makkelijkste niveau drie keer saven, op medium twee keer en voor de echte bikkels zijn er op hard helemaal geen savegames beschikbaar. Project IGI 2 staat gepland voor 15 november van dit jaar.