Nieuws

'PlayStation 5 kan alle PS4-games afspelen'

Aldus een populaire streamer

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation 5 zou vanaf lancering mogelijk alle PlayStation 4-games kunnen afspelen.

Dat claimde Lance McDonald, een populaire streamer die vooral bekend is van zijn speelsessies met Bloodborne en Dark Souls. Hij plaatste een tweet waarin hij datr meldde. "Er was voorheen wat verwarring over dit onderwerp en ik kan het nu verduidelijken. De PlayStation 5 kan alle PlayStation 4-games afdraaien, of ze nou goedgekeurd zijn door Sony of niet. Sony blijft spellen testen, maar het systeem houdt je niet tegen om een ongeteste game af te spelen."

Dit is opvallend, omdat Sony aangaf dat een gedeelte van de PlayStation 4-games speelbaar wordt op de PS5. Zo zou het bedrijf op lancering om en nabij de honderd PS4-spellen hebben getest die op de nieuwe console afgespeeld kunnen worden. Volgens McDonald maakt het dus niet uit of de spellen getest zijn of niet: alle PS4-games moeten op de PS5 kunnen draaien.

McDonald haalde de tweet kort na plaatsing weer weg, maar een screenshot van de tweet werd geplaatst op het populaire gameforum ResetEra. McDonald gaf na het verwijderen van de tweet aan dat hij dit heeft gedaan "uit respect voor de consoleboer. Interpreteer dat zoals je wil." Ook die tweet haalde hij weer weg.

Vooralsnog heeft Sony niet meer duidelijkheid verschaft over backward compatibility op de PlayStation 5. Samen met de releasedatum en prijs is het een van de onderwerpen waar gamers graat meer over horen. Vanavond zendt Sony een nieuwe State of Play uit, maar het bedrijf kondigt daar geen nieuwe details over de console aan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Flight Simulator 2020 wil de wereld veroveren Joy Ride-update voor Fortnite is nu beschikbaar
19

Reacties op: 'PlayStation 5 kan alle PS4-games afspelen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Witty1889

    • 6 augustus 2020 09:04
    Waarom zou deze meneer deze informatie hebben en/of betrouwbaar zijn? Ik speel ook de Souls-spellen. Als ik nou tweet dat Elden Ring komende februari uitkomt, schrijven jullie daar dan ook een artikel over?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 augustus 2020 09:05
    @Witty1889 😂😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 6 augustus 2020 09:45
    @Witty1889 https://nl.wikipedia.org/wiki/Riooljournalistiek

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 augustus 2020 09:51
    @Witty1889 Ik speel graag god of war en ik weet dat sony nu druk bezig is met een vervolg op de ps5 :).
    Maar sony maakt weinig bekend en alles wat beetje nieuws is word opgepikt en gedeelt als nieuws.
    Als sony nou zelf eerst zei dat 100 games het doen op launch hou ik dat aan tot ze wat anders zeggen. (dacht 100 maar kan ook meer zijn nu).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 6 augustus 2020 11:32
    @Witty1889 staat nergens in het artikel dat het betrouwbaar is. En ik zou zeggen maak die tweet eens! Kijken hoe ver je komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 6 augustus 2020 12:11
    @Millman7 Oke, maar dan is het belangrijkste punt uit nieuwsverslaggeving toch volledig het raam uitgevlogen? Namelijk dat je ergens pas verslag van legt als je de informatie kan bevestigen bij derden (dat is een deel van hoor eb wederhoor). Ik snap dat Gamer.nl niet kwalitatief de meest hoogwaardige bron voor nieuws is, maar je mag toch wel enige standaard verwachten. Dit artikel zegt nu enkel en alleen "persoon X heeft claim Y". Leuk, maar dat is informatie, geen 'nieuws' in journalistieke zin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 7 augustus 2020 01:40
    @Witty1889 heb je gelijk in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 augustus 2020 09:04
    Zal mooi zijn ben ik van die straaljager af in me tv meubel 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 6 augustus 2020 09:05
    Lijkt me wel. Technisch kan dit gewoon, dus waarom zouden ze dit niet doen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aramius

    • 6 augustus 2020 10:41
    Lijkt me ook heel logisch!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Quorumz

    • 6 augustus 2020 10:54
    Volgens mij had ik ergens gelezen dat maar een beperkt aantal ps4 titels te spelen was, maar goed de informatie over de next gen consoles blijft veranderen / ge-update worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 augustus 2020 12:13
    @Quorumz Heb je het artikel goed gelezen? Staat er gewoon in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 6 augustus 2020 11:27
    Maak me maar wakker als Sony zegt dat die ook de meeste PS3 (discbased) games kan afspelen, dan zal ik em waarschijnlijk wel snel halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 6 augustus 2020 11:53
    @SuperDre
    Gaat nooit gebeuren. Die custom chip in the ps3 maakt het heel lastig, zoniet onmogelijk, het te emuleren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 augustus 2020 12:16
    @Footy Dat argument heb ik ook al zoveel gemaakt, maar dat snappen een hoop mensen niet. Die blijven komen met "alles is te emuleren" wat technisch gezien waar is. Maar een dergelijk ingewikkeld systeem zou enorm veel power vereisen.
    Zelfs ps3 emulation op PC werkt nog niet fatsoenlijk, laat staan dat een console het wel kan.
    Enige manier zou zijn om daadwerkelijke ps3 hardware in de ps5 te stoppen, maar dat zal de prijs weer enorm omhoog gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 augustus 2020 12:26
    @darkmanwls misschien een ps3 mini uitbrengen 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 augustus 2020 13:01
    @Roy36NL Dat zou tof zijn, maar hoeveel data opslag moet dat ding dan wel niet hebben :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 augustus 2020 14:00
    @darkmanwls hahah ja best wel veel, maar zal er wel een bedrag voor over hebben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Achmed_K

    • 7 augustus 2020 15:31
    Hij plaatste een tweet waarin hij datr meldde.

    Michel Musters is duidelijk een analfabeet!