Nieuws
PlayStation 5

PlayStation 5 is 'de grootste PlayStation-lancering ooit'

Voor het eind van het jaar moeten er meer exemplaren naar winkels verstuurd worden

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation 5 betreft de grootste lancering van een PlayStation-console ooit.

Dat laat Sony weten in een tweet. "We willen alle gamers bedanken voor het maken van onze grootste consolelancering ooit met de PS5. De vraag naar de PS5 is ongekend, en we willen bevestigen dat er meer consoles naar retailers gaan voor het einde van het jaar - blijf in contact met je lokale winkels."

Sony gaf geen exacte verkoopcijfers wat betreft de PlayStation 5-lancering. De vorige recordhouder was voor zover bekend de PlayStation 4 met 2,1 miljoen verkochte exemplaren in vijftien dagen. Sony gaf eerder al aan dat het in het eerste fiscale jaar, dat loopt tot en met maart 2021, meer exemplaren van de PlayStation 5 wil verkopen dan van de PlayStation 4. Daar werden 7,6 miljoen exemplaren van verkocht in dezelfde periode.

Microsoft bracht twee weken geleden al naar buiten dat de lancering van de Xbox Series X en Series S de grootste lancering in de geschiedenis van Xbox betreft. Ook Microsoft noemde daarbij geen exacte cijfers.

Dit artikel delen:

Lees meer

De PlayStation Plus-games van december zijn bekend Martha is Dead verschijnt volgend jaar, ook op PlayStation 4 en 5
21

Reacties op: PlayStation 5 is 'de grootste PlayStation-lancering ooit'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ErikNus

    • 25 november 2020 16:06
    Haha ja de grootste lancering, het is een heel groot apparaat snap je wel, hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 november 2020 16:35
    @ErikNus Je had hem zelf gemaakt kunnen hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pablini

    • 25 november 2020 16:20
    Ja, alle gamers bedanken. Graag gedaan! *huilt in een hoekje zonder PS5*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Darkness2K7

    • 25 november 2020 16:23
    marketing 101
    zelfde bericht hebben we elke launch gezien
    van de eerste ipod/iphone/ipad.
    tot de nieuwe harry potter film.

    marketing vs facts…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 25 november 2020 21:53
    @Darkness2K7 Ja dat is helemaal juist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 25 november 2020 16:28
    Grootste launch? Wellicht in usa, want eu levering is a joke!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 25 november 2020 17:29
    Mag je nog een keer een aanbetaling van €50 doen voor een plek op een lijstje waarvan niemand weet wat de exacte leveringsdatum dan zal gaan zijn. No thanx. Ik ga pas kopen wanneer de post-pre-order gekte voorbij is. En ik haal 'm zelf wel op, geen zin in een doos vol kattenbakvulling of een Nerf-pistool met PS5 verpakking.. Zie Amazon. 🥴

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 25 november 2020 21:37
    @clandestine666 Dat is ook het beste gewoon geduld hebben en uit een game winkel halen in je buurt. je wilt niet weten hoe hard handig de post die pakketten in z'n busje laad dat zijn allemaal risico's.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 27 november 2020 14:14
    @Baroness en het is onbetrouwbaar ik heb vaak genoeg gehad dat PostNL of DHL onderweg was en er dan opeens staat “bezorging verhinderd” kan tot 3 werkdagen duren vervolgens bel je dan en kan niemand je vertellen waar je dure console is.

    Idd gewoon afwachten tot het bij de mediamarkt op de stapels ligt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 25 november 2020 18:33
    Grootste flop bedoel je. Als cool blue maar 180 exemplaren krijgt, wat zullen die andere winkels dan gekregen hebben. Alleen ps2 was vreemd dacht ik, die was eerst in Japan uit en kwam half jaar later. Ps4 kon ik day one of 2 dagen later halen in de winkel en zag ze overal nog staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 november 2020 18:47
    @GoofyZ3 bcc 250 en 80 daarvan ging naar personeel. Laat staan bij een gamemania en een mediamarkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Raxpherion

    • 25 november 2020 18:39
    Zolang zo alleen online verkrijgbaar zijn hebben we nul kans. Scalpers halen alles weg.
    Bij de gamestop hier in duitsland zouden ze volgens die kerel vanaf januari weer normaal in winkels mogen verkopen. Maar echt een flop van een launch. Ook nog steeds geen bericht van sony over deze scalp praktijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 25 november 2020 18:52
    Heb er eergisteren eentje besteld op amazon.fr. Er is een telegram groep die waarschuwt wanneer er voorraad is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Raxpherion

    • 25 november 2020 19:02
    @denver klopt ik zit er ook in maar zelfs daar is het moeilijk haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 25 november 2020 18:43
    Wel jammer van de slechte geheugen koeling, 90C+ op bepaalde chips.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 25 november 2020 19:01
    @TheDeeGee Openmaken, beetje Arctic Silver + heatsinks erop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 26 november 2020 09:50
    @LordLuc

    Zo werkt dat helaas niet, bekijk de video van Gamers Nexus maar eens. Is gewoon een slecht koeler design wat aangepast moet worden door Sony zelf.

    https://youtu.be/MmggkW6usmQ

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 25 november 2020 19:44
    Jammer dat de meeste voorraad naar scalpers gegaan is, maar dat is meer de schuld van de retailers en hun hopeloos achterhaalde verkoopwebsites.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 25 november 2020 21:51
    Ja maar dit soort verkondigen claimen Microsoft en Sony elk jaar weer het is meer spierballen praat of gewoon nep nieuws?.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • LOVEYOURWORLDss

    • 26 november 2020 02:02
    Dr Sacre heeft het leven van mijn familie veranderd, Mijn man verliet me 4 jaar geleden, ik zag getuigenis hoe Dr Sacre zijn geliefde terugbracht, ik nam daarvoor contact met hem op en mijn man kwam terug bij mij, We praten en ik vraag hem of er is hoe hij me een goede baan kan bezorgen is macht hij zei ja, maar hij vertelde me over de dubbele spaarpot, nadat hij me had uitgelegd hoe het werkt, ik vind het geweldig en accepteer het snel, daarna betaalde ik voor de doos en hij deed het gebed voor de doos, hij stuurde het naar mij en ik ontvang het, ik stopte er slechts 200 euro in en na 24 uur controleerde ik het en ik ontdekte dat het geld ongeveer 20.000 euro in de doos zat, ik gaf mijn man wat geld om een ​​heel goed bedrijf op te starten en mijn kinderen gaan hier naar een van de beste scholen in Nederland en ik gebruik de doos nog steeds tot op de dag van vandaag.Ik heb nu een gelukkig gezin dankzij Dr. Sacre, ik ben multi-rijk in Nederland, Dr. Sacre is de beste spreukmaker ter wereld, ik deel deze informatie met mensen om hen te helpen weten hoe ze rijk kunnen worden.Neem contact op met Dr Sacre via e-mail sacretempleofpower@gmail.com of WhatsApp +2349076034359 Dr Sacre is de beste in mijn leven

    Mevrouw Amelia xcff