Om de online werelden een beetje leefbaar te houden zijn er erg strikte regels gebonden aan de zogenaamde 'playerkillers', mensen die liever de strijd aangaan met echte mensen dan computer tegenstanders.

Maar natuurlijk is er tegen deze PK'ers behoorlijk wat protest vanuit de community. Deze killers maken het leven namelijk ook behoorlijk moeilijk van de newbies.

Start jij dus net in een dergelijke wereld dan heb je grote kans dat je niet erg ver zal komen. De PK'ers liggen namelijk overal op de loer en hebben nergens meer plezier aan dan het afmaken van beginners.

HappyPuppy stelde de vraag: moeten we PK'ers afmaken of met rust laten?What it seems to come down to, according to Mulligan, is that player-killers tend to kill because there's a lack of anything else to do in the game that's as interesting as preying on other players. This is compounded by the complete lack of in-game context for player-killing in most games.

What do I mean? Well, were the bad guys in North by Northwest trying to kill Cary Grant just to sell his clothes on eBay? Of course not; he knew something about them, and they wanted that knowledge to die with him. Plus, he didn't know what it was he knew. Nor did Humphrey Bogart kill to acquire the travel papers in Casablanca or try to auction them off to the highest bidder. Tegenwoordig zijn mixes van zones ook behoorlijk populair. In bepaalde plaatsen van de wereld kan je dan onmogelijk worden aangevallen.

Maar of PK'ers ooit echt succesvol in een game kunnen worden geimplementeerd is nog maar net de vraag.