Het is altijd een gevoelig onderwerp geweest voor de grote softwaregiganten, maar piraterij is nog steeds een van de grootste problemen waarmee men in deze branche momenteel nog kampt.

Al sinds de release van de eerste commerciele games was het kopieeren ervan een feit. Softwarebedrijven ontwikkelden allerlei manieren (zoals complete draaiwielconstructies, etc.) om dit tegen te gaan, maar helaas mocht het vaak niet baten.

3DActionPlanet schreef een flink artikel over games en piraterij.Piracy - the good, the bad, and the ugly way to protect games. Warzone examines all of them in his editorial on the subject, bringing up examples old and new of what game developers have tried in the past when keeping people from warezing their games.

So, in my humble opinion, the only way to get people to spend money is to give them a reason to do so. This is probably the most ridiculously obvious phrase I've used in my entire life, but, and I'm talking from personal experience here. Way too many people still don't see the ridiculously obvious.Zijn het de prijzen, de kwaliteit van games of misschien iets anders?

Waarschijnlijk komen we de echte reden niet snel te weten.