Nog een aantal maanden en dan verschijnt Halo eindelijk op de PC. De verhaallijn, cut-scenes, muziek, AI en physics zullen in deze versie hetzelfde zijn als in die van de Xbox versie. Het grote verschil zit hem echter in de graphics en multiplayer, waarbij de meerspeler modus is uitgebreid met nieuwe wapens, maps en voertuigen. In dit interview praat Gearbox President Randy Pitchford over de PC versie van Halo. Op de vraag of Halo 2 ook op de PC zal verschijnen kan Randy geen bevestigend antwoord geven.Q: One of the biggest trends at E3 this past year was incorporation of the rag-doll effect into the FPS genre. Where do you think the genre is heading? What elements of Halo do you think contributed to the advancement of the genre? Randy: "Halo really uses physics well – not because of 'rag doll' but because a more complex than usual physics model is built into the game play surrounding things like vehicles, grenades and other important combat factors. Sure, it's great to see an alien you've blown up get thrown 50 feet through the air only to collapse into a crumpled heap against some rocks, but it's much better when you're in a Ghost and you've just pulled off a 360 flip by using the hovercraft to jump off of an oncoming tank! Halo proved that physics directly tied to game play is infinitely more exciting than physics as a result of some kind of damage you've done – this is the thing that other FPS games are just now starting to mimic." En er is nog meer Halo nieuws, want de Bungie.net pagina is bijgewerkt met een development update waarin producer Michel Bastien laat weten wat het ontwikkelteam de afgelopen weken gedaan heeft en wat we de komende tijd kunnen verwachten.