Over de kunstmatige intelligentie in Counterstrike CZ | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het feit dat Counterstrike een nieuwe roep naar tactische actiegames heeft opgeleverd liet de gamesindustrie de afgelopen jaren duidelijk niet onberoerd. Zo werd de MOD niet enkel uitgebracht als een commerciele editie, maar brachten andere developers ook games uit die regelrecht als kloon werden bestempeld.

De makers van Counterstrike besefte toch blijkbaar ook dat de commerciele versie van het spel geen gouden eieren zou gaan leggen, dus werd er besloten om Gearbox aan een nieuwe (volledig vernieuwde) singleplayer-versie van het spel te laten werken.

Hoe men bij Gearbox het moeilijkste onderdeel van CS singleplayer heeft opgelost, namelijk de kunstmatige intelligentie, valt te lezen in een interview op Gameplex.What will the created virtual intelligence be able to do? Can the enemies work in groups or things like that? AI characters do work in groups and do communicate with each other. They'll cover each other and advance in squads. They also learn things. If they succeed or fail because the player has learned how to exploit something, they'll remember that and change their strategy. It's pretty neat actually. We've been able to fool many people who have tested the game with us into thinking they're playing multiplayer games with other folks in the office when they're really just playing with our AI Bots.

Al met al doet Condition Zero denken aan een uitstekende test voor het uit de aandacht verdwenen Team Fortre 2. Of we die ergens in de komende jaren mogen verwachten zullen we hopelijk tijdens de komende E3 te horen krijgen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou