Ook Microsoft kijkt naar mogelijkheden van Early Access-model | Gamer.nl

Ook Microsoft kijkt naar mogelijkheden van Early Access-model | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Charla geeft aan dat het momenteel al mogelijk is om bètaversies op de Xbox 360 en One te hebben, maar het iteratiemodel zoals bijvoorbeeld een Minecraft hanteert is nog niet mogelijk. Charla geeft aan dat "het iets is waar ontwikkelaars om gevraagd hebben, en we luisteren erg goed naar ontwikkelaars, maar ik heb nu niets aan te kondigen". 

Eerder deze week gaf Sony aan dat het overweegt om het Early Acce -model te hanteren voor PlayStation-platformen, zoals Valve's met zijn eigen Steam-platform al enige tijd hanteert. Sony geeft aan dat er intern discu ie wordt gevoerd over onder meer op welk punt van ontwikkeling games al te koop aan mogen worden geboden, en hoe verwarring bij klanten kan worden voorkomen.  Charla ziet voor Microsoft een soortgelijke uitdaging: "ons doel is om een rationele marktplaats te hebben, waar goede games zichtbaar zijn en goed verkopen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou