"Ontwikkelteams Peace Walker en Rising zijn geen vrienden" | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De bedenker van de Metal Gear Solid-franchise zegt dat de enige reden hiervoor is dat het team van Rising meer financiële middelen tot zijn beschikking heeft naast betere technologie. Kojima: "Je kunt je voorstellen hoe het PSP-team naar het Rising-team kijkt. Zij hebben al het geld en technologie."

Kojima maakt zich niet druk om de situatie: "Het is intere ant voor mij om te zien dat de teams zich zo gedragen. Dit was nooit eerder het geval omdat we altijd maar als één klein team werkten. Nu zijn we veel groter."

Metal Gear Solid: Rising wordt gemaakt met een volledig nieuwe engine voor Xbox 360, PlayStation 3 en PC. Metal Gear Solid: Peace Walker, het project waar Kojima het meest mee te maken heeft, verschijnt alleen op  PSP.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou