Tijdens een interview met Games Industry gaf Bungie's AI-programmeur, Damian Isla, aan dat er nog wat te leren valt van Infinity Ward en het door hen ontwikkelde Call of Duty 4.

"We kunnen veel van het succes dat met Call of Duty 4 behaald is leren. Men heeft wat innovatieve dingen toegevoegd om mensen door te laten spelen. We hebben vooral hun score-systeem in de gaten gehouden en hoe mensen daarmee steeds meer ervaringspunten bij krijgen. De single player is natuurlijk ook fantastisch," aldus Isla.

"De manier waarop bepaalde momenten in COD4 gescript waren zodat de speler die momenten echt ging zien en zelf ging ervaren... daar kan Halo een hoop van leren. In Halo zien de spelers vaak niet eens de dingen die wij van te voren vastgelegd hebben, of niet op de manier waarop wij het zouden willen. Bij een game als Halo is het echter een stuk moeilijker dergelijke momenten voor te laten komen."

Laten we hopen dat Halo nog veel zal leren en dat er dus nog meer games van de serie ontwikkeld worden.

Een foto van Halo 3, niet van Call of Duty 4