Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
Ghostbusters

Ontwikkelaar Ghostbusters-game failliet

Drie dagen na uitbrengen van de game

Geschreven door Delano Zoon op

Drie dagen na de verschijning van de Ghostbusters-game heeft ontwikkelaar Fireforge zijn faillissement aangevraagd.

Fireforge heeft afgelopen maand activa verkocht in een poging om een openstaande schuld af te betalen. Deze schuld bedraagt volgens de faillissementsaanvragen ongeveer 12 miljoen dollar.

De Ghostbusters-game kwam tegelijk met de nieuwe film uit op 12 juni en kreeg vooral negatieve recensies. De game is volgens ingewijden in slechts acht maanden gemaakt. Op 15 juni vroeg Fireforge zijn faillissement aan.

Dit zijn niet de enige problemen voor Fireforge. Het bedrijf is namelijk ook in een rechtszaak verwikkeld met een bedrijf dat gevestigd is in Singapore genaamd Min Productions. Dit bedrijf is eigendom van Razer CEO Min-Liang Tan.

Volgens Tan heeft Fireforge zich niet gehouden aan afspraken die in een contract zijn vastgelegd betreffende de game Zeus, een game die in ontwikkeling was bij Fireforge en uitgegeven zou worden door Razer. In plaats daarvan zou Fireforge het geld dat was bedoeld voor Zeus in een game van Tencent genaamd Atlas hebben gestoken. Tencent heeft het Atlas-project gefinancierd en is het bedrijf waar Fireforge ongeveer 12 miljoen dollar aan schuldig is. Zowel Zeus als Atlas zijn uiteindelijk nooit uitgekomen.

Daar bovenop is Fireforge ook in conflict met advocaat Richard Land van 38 Studios. Land claimt dat Fireforge een deal had ondertekend om een gepatenteerd systeem voor social media genaamd Helios te kopen voor 3,7 miljoen dollar. Fireforge kwam hier later op terug en nam vervolgens een aantal oud-werknemers aan van 38 Studios om aan een eigen versie te werken.

Bron: Kotaku

Dit artikel delen:

Lees meer

Five Nights at Freddy's: Sister Location komt in oktober uit Techland kondigt Pure Farming 17: The Simulator aan
5

Reacties op: Ontwikkelaar Ghostbusters-game failliet

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • The Chosen One

    • 1 jaar, 2 maanden geleden
    Helpt natuurlijk niet als je een slechte game maakt… De 1e "nieuwe" Ghostbusters game was erg vermakelijk, geweldige feel/sfeer maar net iets aan de makkelijker kant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JurgenD

    • 1 jaar, 2 maanden geleden
    is een mooie zaak(al klinkt dit lelijk)
    Maar uitmelken hoort NOOIT beloond te worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 1 jaar, 2 maanden geleden
    Terecht heb de game gecheckt en zeker niet geweldig nee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 1 jaar, 2 maanden geleden
    Karma is a bitch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 1 jaar, 2 maanden geleden
    Maw ze hebben dus net zoiets gedaan als Gearbox destijds met de Alien Colonial Marine game: Geld bedoelt voor project A pompen in project B. Niet netjes, helemaal niet iets dat beloond moet worden idd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.