One Must Fall 2097, een van de weinige succesvolle fighting games op de PC. Elke gamer die dit als puisterig pubertje heeft zitten spelen weet dan ook dat de opvolger van OMF: 2097 begin volgend jaar zal verschijnen. One Must Fall Battleground is in naam gelijk, maar verschilt in gameplay van zijn voorganger. OMF: 2097 was een one-on-one 2d fighting game, Battleground is een multiplayer, 3D fighting game waar de speler totale vrijheid heeft en tegen 16 robots tegelijkertijd kan vechten. De Israelische site Israel Iron had een interview met Music Composer en Webmaster, Saul Bottcher, van Diversions Entertainment. I2: Can you please tell us what OMF:BG gameplay's going to be like?

SB: Each player controls a 90-foot-tall robot and attempts to beat the stuffing out of other 90-foot-tall robots in vast arenas.

At all times you have complete contol over your robot's movement - you aren't restricted to a 2D plane, and there's no system for selecting only one opponent at a time. You can combo two opponents at once, get caught in a crossfire, ambush people from behind - the possibilities are basically endless.

Like most fighting games, the focus is on close combat - punches, kicks, throws, and combos. The robots are also equipped with projectile weapons for long-range fighting. There are gameplay modes ranging from all-out brawls to team-vs-team battles to "sport" modes like football or rugby. Als het mee zit zal One Must Fall: Battleground ook naar de X-Box en PS2 geport worden. De overige vragen van het interview lees je hier.